Miyom Tedavi Edilmezse Ne Olur? Kendi Kendine Yok Olur Mu?

histeroskopi neden yapılır
Histeroskopi Nedir? Neden Yapılır?
6 Ağustos 2021
serklaj kimlere uygulanir
Serklaj Ne Demek? Kimlere Uygulanır?
18 Ağustos 2021

Miyom Tedavi Edilmezse Ne Olur? Kendi Kendine Yok Olur Mu?

miyom kendi kendine geçer mi

Miyom adı verilen kist çeşidi; kadınlarda görülen, yumurtalık kısmında yer alan ve bazı sorunlara neden olan kist türüdür. Miyom kistinin tedavi edilmesi, ortaya çıkabilecek ciddi kadınsal rahatsızlıkların nüksetmesini önlemek amacıyla gereklidir.

Miyom kisti hakkında bilgi almak ve tedavi aşamasına karar vermek için; miyom kistinin tedavi edilmezse hangi sonuçlara neden olacağı, miyom kistinin kendi kendine yok olma ihtimalinin ne durumda olduğu ve tedavinin nasıl sağlanması gerektiği, başlıkları araştırılmalıdır.

Miyom Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Miyom kisti, tedavi edilmediği zaman bazı kadınsal hastalıkları tetikleyecektir.

Bununla beraber, miyom kisti tedavi edilmezse ortaya çıkacak olan durumlar:

• Gebe kalmada sorunların ortaya çıktığı görülür. Yumurtalık ve rahim içerisinde yer edinen bu kist, gebelik sağlanırken ana rahmine tutunmayı büyük oranda önleyecektir.
  • Adet düzensizlikleri başlar. Bu düzensizlik boyunca sinir hali ve stres durumu baş gösterecektir.
  • Adet dönemlerinin daha ağrılı ve sancı içeren şekilde geçirilmesine neden olur.
  • Kistin daha fazla büyümesi ve kütle olarak artmasına neden olur. Bu durum, kadınsal sorunların git gide daha fazla olmasına neden olur.

Başlıca bu sonuçlar, miyom kisti tedavi edilmezse ortaya çıkacaktır.

Miyom Kisti Kendi Kendine Yok Olur Mu?

Yumurtalık ve rahim içerisine yerleşen her kist, zararlı olan ve mutlaka alınması gereken kistlerden değildir. Bazı kistler, müdahale ile alınmasına gerek duyulmayan ve kendi kendine olacak şekilde kaybolur. Ancak miyom kisti, belirtilen kist çeşitleri arasında değildir.

Miyom kistlerinin kaybolması kendi kendine olamazken, müdahalenin yapılmaması da kistin yayılmasına neden olacaktır. Bu nedenle, doktor kontrolü sonrasında belirlenen tedavi işlemlerine biran önce başlanmalıdır.

Miyom Kisti Nasıl Tedavi Edilir?

Miyom kistinin tedavisi, her zaman için ameliyat veya cerrahi operasyon içeren tedavi çeşitleri değildir. Miyom kistinin büyüklüğüne göre uygulanabilecek olan tedavi yöntemleri; ilaç kullanılarak tedavi, kadın doğum haplarıyla tedavi, hormon kontrolüyle tedavi ve ameliyat içeren tedavi teknikleridir.

Eğer miyomun boyutu henüz ciddi bir duruma gelmemişse ve kadının tedaviyi kabul ettiğine onay alınırsa, doktor tarafından ilaçla tedavi süreci başlatılır. Ancak, yapılan geç teşhis ve tedaviye başlama durumunda ameliyat yapılması da gerekebilir.

Miyom Tedavisi Neden Yapılmalıdır?

Miyom kistleri, kadınların bir çoğunda görülen bir rahatsızlıktır. Yaygın olan bu kist, hemen hemen her kadında olsa dahi durumun ciddiyeti kaybedilmemelidir. Çünkü kistin tedavi edilmemesi; gebe kalınması önleyebilen ve kadına ağrılar yaşatan sonuçlara sebep olacaktır.

Bu durumda; anne olmak isteyen, sancı hissetme şiddetini artırmak istemeyen ve düzenli adet döngüsüne sahip olmak isteyen kadınların miyom tedavisi yaptırmaları gerekir. Özellikle; adetlerinde gecikme yaşayan, sancılı adet zamanlarını atlatan ve gebe kalamayan kadınların mutlaka miyom kist kontrolü yaptırmaları gerekir. Bu sayede sorunlar ortadan kaldırılacaktır.