Gaziantep Miyom Ameliyatı

Miyom Nedir?

Günümüzde kadınların en sık rastladığı hastalıklardan birisidir ‘Miyom’. Rahmin kas tabakasından kaynaklanan selim tümörlere Miyom adı verilir. Miyomlara genellikle 30 ila 40 yaşın aralığındaki kadınlarda rastlanılır. Ergenlik ve 30 yaş aralığındaki kadınlarda ise nadiren rastlanır.

Miyomlar, genel olarak hormonel durumlardan kaynaklı olarak ortaya çıkarlar. Ancak miyomların oluşmasına neyin neden olduğu henüz tespit edilememiştir. Genel olarak menopoz döneminde küçülme gösterirler. Ancak bu dönemde büyüme gösteren miyomlarda vardır. Bu miyomlara ise ‘Habis’ yani kötü huylu miyom ismi verilir.

Gaziantep miyom ameliyatı hakkında Op. Dr Abdullah Göymen’e ulaşmak için iletişim sayfamızdaki numaraları arayabilirsiniz.

Miyom Neden Olur?

Miyom, kadınların %20’sinde görülen iyi huylu tümörlerdir. Genetik olarak yatkınlığı bulunan ve hormon bozukluğu yaşayan kadınların tümünde görülür.

miyom neden olur

Miyom oluşumuna neden olan başlıca faktörler şu şekildedir;

• Irk
  • Doğum Öyküsü
  • Adetin Oldukça Erken Başlaması
  • Doğum Kontrol Hapları
  • Aşırı Şişmanlık
  • Genetik Etkenler
  • Hormon Bozukluğu

Bu etkenler miyom oluşumunu %70-%80 oranında artırıyor ve bu etkenleri yaşayan kadınlarda miyom görülüyor. Çeşitli belirtiler ile kendisini gösteren miyom, belli başlı tedaviler ile gideriliyor.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

Miyom, bazı belirtiler ile kendisini gösterebiliyor. Bu belirtileri yaşayan kadınların acil tıbbi desteğe başvurmaları gerekiyor. Erkenden tanısının konulması, vücut için büyük önem arz eder.

Miyom belirtileri şu şekildedir;

• Yoğun ve uzun süreli regl dönemleridir.
  • Karın içi basınç ve ağrı hissi.
  • İdrar kaçırma ve sık sık idrara çıkma.
  • Ağrılı cinsel ilişki
  • Kısırlık veya gebelik döneminde çeşitli ağrılar.

Bu belirtileri yaşayan kişilerin, en yakın sağlık kuruluşuna başvurması ve tıbbi destek alması gerekiyor.

Miyom Tanısı Nasıl Konur?

Jinekolojik muayene ile beraber miyom tanısı son derece kolay bir şekilde konur. Muayene sırasında rahmin normalden büyüklüğü ve sert bir yapıda hissedilmesi şüphe duydurmaya başlar.

Bakire kadınlarda karın yoluyla, bakire olmayan kadınlarda ise vajinal yoldan ultrasonografik muayene yapılır. Bu muayene sayesinde miyom varlığı %90 tespit edilir.

Miyom Çeşitleri Nelerdir?

miyom cesitleri nelerdir

Miyom, belli başlı çeşitlere sahip olan tümördür. Miyom, kendi içinde dört çeşide ayrılır.

Miyom çeşitleri şu şekildedir;

• Saplı ve Subseröz Miyom: Rahim dışına bir sapla bağlı olur.
  • Submüköz Miyom: Rahim iç duvarına yerleşir.
  • Subseröz Miyom: Rahim dışına doğru büyümüş olur.
  • İntramural Miyom: Rahim kas tabakasının içine gömülü olur.

Miyom çeşitleri genel olarak bu şekilde sıralanıyor ve hemen hemen aynı belirtiler ile kendisini gösteriyor.

Miyom Tedavisi Nasıl Olur?

Miyom, çeşitli ameliyatlar ile alınır ve kadınların rahat bir hayat yaşaması sağlanır. Miyomların alınması için uygulanan üç yöntem vardır. Bu yöntemler ile kadınlar, kısa sürede miyomlardan kurtulur.

Miyom tedavileri genel olarak şu şekildedir;

• Histeroskopi
  • Kapalı Ameliyat
  • Açık Cerrahi

Bu yöntemler, miyomların büyüklüğüne ve bulunduğu yere göre uygulanır. Bunun kararı genel olarak yapılan testlerden sonra verilir ve tedavi işlemine başlanır. Gaziantep miyom ameliyatı için alanında uzman Op. Dr. Abdullah Göymen’den bilgi alabilirsiniz.

Miyom Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Miyom doğurganlık çağında olan bireylerde ortaya çıkan normal olmayan bir dokudur. Miyom ameliyatı çeşitleri vardır.

Bunlar şöyledir;

• Histeroskopik miyomektomi: Bu ameliyat hastaya anestezi verilmesi ile genellikle yarım saat süren bir ameliyattır.
  • Rahmin alınması diğer adıyla Histerektomi: Bu yöntem çocuk sahibi olmak istemeyen ve genellikle kansere yakalanma gibi ihtimali olan hastalara uygulanır. Ameliyatın herhangi bir sorun olmadan devam ederse genellikle 1 veya 2 saat sürebileceği söylenir.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

Miyom genellikle belirtiye yol açmayan iyi huylu bir tümör olarak da denebilir. 40 veya 50 yaşlarında kadınlarda daha fazla görülmektedir.

Miyom Ameliyatı Ne Kadar Sürede İyileşir?

Ameliyattan sonra hasta 1 veya 2 gün içinde taburcu edilir ve hasta sağlığına kavuşur.

Miyom Ameliyatı Nereden ve Nasıl Olur?

Miyom ameliyatı karın bölgesinden yapılan bir ameliyatı. Bu ameliyat kapalı, açık, robotik ya da alttan histeroskopik şekilde yapılabilir. Açık cerrahi yöntemi ilerde yapılabilmektedir. Genel olarak miyom ameliyatlarında kapalı ameliyat yöntemi tercih edilir. Kapalı ameliyat uygulaması daha konforlu olduğu için insan yaşamında çok fazla etkisi olmayacaktır.

Vajinada Miyom Belirtileri

Miyomlar ilk hissedildiğinde genelde korkulur. Fakat korkmamak gerekir. Çünkü miyomlar genel olarak iyi huylulardır. Peki, miyom belirtileri nelerdir?

• Kabızlık
  • Çok sık idrara çıkma
  • Vajeden basınç hissetme

Bunlar miyom belirtileri arasında bulunur. Genelde küçük miyomlar görülmez ancak bir muayene ile tespit edilebilir. Fakat bazı miyomlarda hissedilebilir büyüklükte olabilir.