Gaziantep İdrar Kaçırma Ameliyatı

Gaziantep İdrar Kaçırma

İdrar kaçırma hem yetişkinlerde hem de çocuklarda görüle bir durumdur. İstemsiz olarak gelişir ve sürekli olarak devam ettiği taktirde hastalık olarak adlandırılır. İdrar kaçırma kişinin hayatını olumsuz yönde etkiler, psikolojisinin bozulmasına dahi yol açabilir. Çünkü tamamen kontrol dışı, her an her yerde gerçekleşebilir. Erkeklerde ve kadınlarda görülür ancak kadınlarda daha sık görülür.

Gaziantep idrar kaçırma ameliyatı için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Op. Dr Abdullah Göymen’e ulaşmak için iletişim sayfamızdaki numaraları arayabilirsiniz.

İdrar Kaçırma Nedenleri Nelerdir?

İdrar kaçırma çocuklarda normal sayılır. Ancak yaş ilerledikçe altında başka bir hastalık yatıyor olabilir. Nedenleri belirlenirse kişi tedavi edilebilir. Ayrıca nedenler kadınlarda ve erkeklerde farklılık gösterebilir.

idrar kacirma nasil onlenir

Genel nedenler;

• Obezite
  • İlerleyen yaş
  • İdrar torbasının sarkması
  • Genetik
  • Kabızlık
  • Sistik
  • Menopoz
  • Zor doğum geçirmiş olmak
  • İdrar yolları rahatsızlıkları
  • Böbrek taşı
  • Erkeklerde prostat büyümesi
  • Sinir sistemi hastalıkları
  • Şeker hastalığı
  • Vajinal enfeksiyonlar

Şeklinde sıralanabilir.

İdrar Kaçırma Tedavisi Nasıl Olur?

İdrar kaçırma tedavisi altındaki nedene bağlı olarak değişebilir. Tedaviyi üroloji hekimlerimiz yapar. Hekimimiz ilk olarak hastanın sağlık öyküsünü dinler ve muayene eder. Ayrıca kan şekeri, idrar tahlili, idrar kültürü, ultrason ve ürodinami gerekebilir. Eğer aşırı kilo varsa uygun bir diyet ve egzersiz programı yazılır. Eğer kabızlık ya da şeker hastalığı varsa ilaç tedavisine geçilir. Aşırı sigara ve alkol kullanan kişiler de kötü alışkanlıklarından kurtulmaları istenir.

Ayrıca kişiye mesane ve pelvik kasları güçlendirecek egzersizler de verilebilir. Duruma göre ilaç tedavisi ile idrar kaçırmadan kurtulmak mümkündür. Ancak ilaçlar doktorlarımız eşliğinde kullanılmalıdır. İdrar kaçırma prostat büyümesi ve mesane sarkması yüzündense cerrahi operasyon gerekebilir.

İdrar Kaçırma Tipleri Nelerdir?

Özellikle kadınlarda idrar kaçırma farklı tiplere ayrılır. Bunlardan biri strese dayalı idrar kaçırmadır. Zayıflamış pelvik taban kasları nedeniyle meydana gelir. Kişide psikolojik baskıya neden olabilir. Çünkü hapşırma, öksürme, gülme ya da egzersiz esnasında gerçekleşebilir. Diğer tip urge yani yetişememe tipidir.

idrar kacirma nedenleri nelerdir

Bu durumda aşırı aktif mesane anlamına gelir. Kişi bir bardak çay içse dahi tuvalete yetişmekte zorluk çekebilir. Diğer tip taşma tipi idrar kaçırmadır. Bu durumdan kişi farkında olmaz ve genelde nedenleri zayıf mesane kasları, tümörler, kabızlık, ilaçlar, diyabet ve pelvik yaralanmalar şeklindedir. Son tip de miks tipi idrar kaçırmadır. Bu tipte stres ve urge tipi bir arada yaşanır.

İdrar Kaçırma Nasıl Önlenir?

İdrar kaçırmak birkaç adım ile önlemek mümkündür. Aşırı sıvı tüketimi azaltılmalıdır. Günde 1,5-2 litre sıvı yeterlidir. Gece uyumadan 4 saat önce sıvı alımı bırakılmalıdır. Akşam saatlerinde de meyve-sebze tüketilmemelidir. Aşırı kafeinli ve baharatlı besinlerden de uzak durulmalıdır. Ayrıca fiziksel egzersizlere ağırlık verilmelidir. Daha detaylı bilgiye firmamız ile iletişime geçerek ulaşabilirsiniz.

Kadınlarda İdrar Kaçırma Tedavisi

Kadınlarda ameliyat dışı uygulamalar ile idrar kaçırma tedavi edilebilir. Firmamız tarafından vajinal top, vajinal lazer ve elektromanyetik sandalye tedavileri uygulanıyor. Cerrahi uygulama olarak da TOT ameliyatı ve kapalı laparoskopik ameliyatı uygulanıyor.

Gaziantep idrar kaçırma tedavisi için bize ulaşabilir, bilgi alabilirsiniz.

Günlük idrar miktarı kaç cc olmalı?

Normal bir bireyin 24 saat içinde idrar miktarı 1 litre veya mutlaka yarım litre üzerinde olmalıdır. Çünkü bir birey bir günde ne kadar az su içerse içsin vücutta ki toksik maddeleri dışarı atabilmek için bile en az 400 ml idrar dışarı atmalıdır.

İdrar miktarı azalmasına ne denir?

Bir bireyde idrar miktarı birim olarak azalınca adlandırılır.

• Oligüri: Gün içinde idrar miktarı 1000 veya 400 ml altına düşerse buna oligüri denir.
  • Anigüri: Gün içinde 0.5 ml veya 250 ml altına düşerse buna anigüri denir.

Günlük idrar çıkışı miktarı nasıl olmalıdır?

Bir bireyde günlük idrar çıkışı 4 veya 8 defa olmalıdır. Ve normal bir birey idrarını 3 veya 4 saat tutabilmelidir.

İdrar Tutamama Hangi Hastalığın Belirtisi?

İdrar kesesi, idrarın biriktiği kesedir. Böbreklerden gelen idrar keseye doldukça idrar kesesi esner. İdrar kesesinin çıkışında idrarı kontrol eden sfinkterler vardır. İdrar kaçırma sorunu olan kişi idrarını tutamaz. Bu durum kişinin sosyal yaşantısını olumsuz etkiler.

Hangi Hastalıklarda İdrar Kaçırma Olur?

İdrar kesesi, idrar kesesini oluşturan kaslar ve sinirler tarafından kontrol edilir. Zaman içinde idrar kesesinde sarkma ve idrar kaçırma görülebilir.

• Yaşlılık
  • Şeker hastalığı
  • Zor doğumlar
  • Menopoz
  • Böbrek hastalıkları
  • Sinir sistemi hastalıkları
  • İdrar kesesinin iltihabı gibi birçok hastalıkta idrar kaçırma sorunu görülebilir. İdrar kaçırma, kişinin günlük yaşamını alt üst etse de tedavisi olan bir sorundur.