Serklaj Ne Demek? Kimlere Uygulanır?

miyom kendi kendine geçer mi
Miyom Tedavi Edilmezse Ne Olur? Kendi Kendine Yok Olur Mu?
11 Ağustos 2021
tup bebek tedavisinde alinan sperm nasil kullanilir
Tüp Bebek Tedavisinde Sperm Nasıl Alınır?
25 Ağustos 2021

Serklaj Ne Demek? Kimlere Uygulanır?

serklaj kimlere uygulanir

Serklaj, gebelik kaybını önlemek amacıyla başvurulan cerrahi bir tekniktir. Gebelik boyunca serviks adı verilen yapının kapalı kalması gerekir. Serviksin kapalı kalmasını sağlamak için bu yönteme başvurulur.

Anne adayının önceden geçirmiş olduğu genital bir enfeksiyon varsa annede bazı komplikasyonlar görülür. Servikal serklaj işlemi erken doğum öyküsü olan ve rahim ağzında yetmezlik saptanan anne adaylarına uygulanır. İkiz gebeliklerde de tercih edilebilen bir yöntemdir.

Serklaj Ne Zaman Uygulanır?

Servikal serklaj işlemi acil yapılması gerekiyorsa durum saptandığı andan itibaren işleme başlanır. Profilaktik serklaj da ise gebeliğin 13-14. haftaları beklenir. Bu haftalarda işlem yapılır. Yapılan işlem sonrası küçük çaplı komplikasyonlar görülebilir. Lekelenme ve akıntı komplikasyonlara örnek olarak verilebilir.

Aynı zamanda kişide kramp tarzı ağrılar oluşur. Hasta en fazla 1 gün hastanede gözlem altında tutulur. Kısa ve kolay bir işlemdir. Bu yüzden kişiye evde yatak izni verilir. Kişinin bazı dikkat etmesi gereken hususlar vardır. En az 1 hafta boyunca cinsel ilişkiden uzak durması gerekir.

Serklaj İşleminin Yararları Nelerdir?

Serklaj işlemi hamilelik boyunca anne ve bebeğe çok sayıda fayda sağlar.

Faydaları şunlardır:

• Düşük yapma ihtimalini en aza indirir.
  • Zamanından önce gelen gebelikleri büyük oranda engeller.
  • Bebeğin sağlıklı şekilde dünyaya gelmesine katkı sağlar.
  • Anneyi oluşabilecek doğum komplikasyonlarından korur.

Serklaj uygulaması hem annenin hem de bebeğin sağlığını etkiler. Gerekli müdahaleler yapılmazsa annenin ve bebeğin sağlığı tehlikeye girer. Bu işlemi doğru zamanda ve doğru teknikler kullanarak yapmak gerekir.

Serklajın Sakıncalı Olduğu Durumlar

Bazı durumlarda serklaj yapılması sakıncalı ve tehlikeli olabiliyor. Doğum başladığı andan itibaren yapılması tavsiye edilmez. Aynı zamanda işlem öncesi anne adayı detaylı şekilde muayene edilir. Herhangi bir kanama riski, rahim içi iltihap gibi durumlar söz konusu ise serklaj yapılması sakıncalıdır. İşlem öncesi bebekte birtakım muayenelerden geçer. Fetüsün canlı olmadığı ve fetal anomali durumlarında da işlem sakıncalı bir hal alır.

Serklaj Tedavisi

Servikal yetmezlik, doğumun daha aktif olarak başlamadan serviks kanallarının açılmasıdır. Bu sorunu gidermek için serviks adı verilen yapıya cerrahi bir dikiş atılır. Bu işleme ise serklaj adı verilir. Hastaya tanı konduktan sonra bu soruna neden olan sebepler araştırılır. Serklaj işlemi cerrahi bir işlemdir. Rahim ağzı cerrahi teknikler ile doğuma kadar kapalı tutulur. Uzman hekimler tarafınca yapılır.

Tedavi için rahim ağzına dikiş atılır. Torba formuna getirilen dikiş daha sonra büzülür. Serviksin torba gibi büzülmesi rahim ağzındaki genişliği büyük oranda daraltır ve girişi kapatır. Tedavi sonrası oluşabilecek bazı komplikasyonlar ve riskler vardır. Bu tür işlemler doğumu tetikleyebilir. Servikal enfeksiyon ve servikal yırtılma da işlem sonrası oluşabilecek komplikasyonlardandır. Çok nadir olarak görülse bile ortaya çıkma ihtimali vardır.