Gaziantep Tüp Bebek

En çok tercih edilen yardımcı üreme teknikleri içinde yer alan tüp bebek tedavisi, erkek üreme hücresi sperm ile kadın üreme hücresi yumurtayı, uygun koşullarda bir araya getirerek döllenmenin sağlanmasına dayanan bir yöntemdir. Çocuk sahibi olmak isteyen çiftlerin en çok tercih ettiği yöntemler içinde yer alan tüp bebek tedavisi, bir yıldan uzun süre korunmasız cinsel ilişkinin ardından çocuk sahibi olamayan çiftler için önerilmektedir.

Tüp bebek ve infertilite uzmanı Op. Dr Abdullah Göymen’e ulaşmak için iletişim sayfamızdaki numaraları arayabilirsiniz.

tup bebek tedavisi riskli mi

Tüp bebek tedavisi nedir?

Doğal yollarla gebeliğin olmadığı durumlarda tercih edilen tüp bebek tedavisi, kadın üreme hücresi yumurtalıkların döllenme sürecinde, IVF olarak adlandırılan klasik tüp bebek tedavisi tekniğine ek olarak, ICSI olarak adlandırılan mikroenjeksiyon yöntemi ile tedavi mümkündür. Klasik tedavi tekniğinde, olgun yumurta hücreleri yumurtalıktan alınır ve uygun laboratuvar şartlarında, erkek üreme hücresi sperm tarafından döllenir. Mikroenjeksiyon yöntemi ile tüp bebek tedavisinde ise, erkekten alınan sperm hücresi, anne adayının yumurta hücresine yerleştirilir ve döllenmenin olması sağlanır.

Gaziantep tüp bebek doktoru Op. Dr. Abdullah Göymen’e ulaşarak tüp bebek tedavinizi planlayabilirsiniz.

Kimler tüp bebek tedavisi yaptırabilir?

Tüp bebek tedavisi, genel olarak bir yıllık birlikteliğin ardından doğal yollarla gebe kalamamış her kadın tarafından tercih edilebilir. bununla birlikte, 40 yaşını geçmiş kadınlarda tüp bebek tedavisinde başarı oranı azalmaktadır. 45 yaşını geçmiş kadınlarda ise, gebelik oranı yüzde 5’in altına düşmektedir.

Gaziantep tüp bebek tedavisi için Op. Dr. Abdullah Göymen kliniğine başvurabilirsiniz.

Tüp bebek tedavi süreci nasıl işliyor?

Tüp bebek tedavisinde, ilk olarak atılması gereken adım, hormon tedavisi alarak uyarılmış yumurtaların üretimini artırmaktır. Bu süreçte yumurtalık uyarımı, oosit olgunlaşması için ilaçlar kullanılabilir. İkinci aşamada, yumurtalıklardan yumurtalar alınır. Bu işlem yarım saate yakın sürebilir. Devamında erkek üreme hücresi spermler alınır. Sonraki aşamada, yumurta ve sperm birleştirilir ve döllenme sağlanır. Bir sonraki aşamada döllenmiş yumurtalar annenin rahmine yerleştirilir. Tedavinin son aşaması ise, gebelik testi ile olumlu bir sonucu beklemektir.

Tüp bebek tedavisinde başarı oranı ne?

Çocuk sahibi olmak için, tüp bebek tedavisini düşünüyorsanız, başarı şansını etkileyen kriterlerden en önemlisinin yaş olduğunu bilmelisiniz. Tüp bebekte başarı oranı, yaşla ters bir orantı içindedir. Araştırmalara göre, 35 yaşın altındaki kadınlarda başarı oranı yüzde 60’lara çıkarken, 40’lı yaşlardaki kadınlarda bu oran yüzde 20’lere gerilemektedir. 45 yaşın üzerindeki kadınlarda ise başarı şansı yüzde 5’in altına inmektedir.

kimler tup bebek tedavisi yaptirabilir

Tüp bebek tedavisi riskli mi?

En çok tercih edilen yardımcı üreme tekniği olan tüp bebek, riskli bir tedavi değildir. Bununla birlikte, her tedavide çeşitli riskler bulunabilir. Bu riskler arasında, yumurtaların uyarılması kaynaklı kilo alma, kusma ve şişkinlik, östrojen seviyesinin artması ile OHSS, dış ve çoğul gebelikler yer alır. Embriyonun transferi sürecinde düşük oranda kanamalar ve ağrılar söz konusu olabilirken, bu durumlar tedavi gerektirmez ve kendiliğinden düzelir.

Tüp bebekte başarı oranı artırılabilir mi?

Tüp bebekte, gebelik şansını artırmak için çeşitli konulara dikkat etmek, fark yaratabilir. Tedavide başarı oranını artırmanın ilk kuralı elbette ki yaştır, zira kadının 35-40 yaşını geçtiği durumlarda, şans azalır. 30’ların başında ise şans yüksektir. Sperm ve yumurta üzerinde, kaliteyi düşüren sigara gibi zararlı alışkanlıklardan uzak durmak da başarı şansını artırır. Kliniğin uyguladığı teknikler ve yumurta toplama sürecinde alınan ilaçlar da, tüp bebekte başarı şansını artırabilir.

Tüp bebek tedavisi hangi yaşa kadar yapılabilir?

Yardımcı üreme tekniği, yumurta üretimi süren her kadın için uygundur. Bununla birlikte, yaşa göre tüp bebekte başarı şansı değişebilmektedir. 30’lu yaşların başındaki bir kadında yüzde 60 olabilen gebelik şansı, 45 yaşını geçmiş kadınlarda yüzde 5’in altına inebilir.

Tüp bebek tedavisi kaç kez denenebilir?

Tedavide, gebelik için çiftlerin tek bir şansı bulunmuyor. İkinci ya da üçüncü tüp bebek tedavisi girişiminde çocuk sahibi olan birçok çift vardır. Bu nedenle, ilk tüp bebek tedavisinden olumlu sonuç alamamış çiftler, bu anlamda kendini kötü hissetmemelidir. Tedavinin başarı şansını artıran noktalara dikkat ederek, yeniden denenebilir. 2. ya da 3. tedavide de başarı şansı yüksektir.

Aşılama tedavisi nedir?

Aşılama tedavisi, tüp bebek sürecinde klasik tekniğe alternatif olan bir modeldir. Aşılama, mikroenjeksiyon olarak da bilinen bir modeldir ve tedavide, erkekten alınan üreme hücresi sperm, kadının rahmi içine özel iğnelerle enjekte edilir. Bu tedavi ile birlikte, sperm hücreleri rahim yolundan yumurta hücrelerine ulaşır, döllenme gerçekleşir.

Aşılama ne zaman yapılır?

Aşılama tedavisine, kadın üreme hücreleri yumurtaların uyarılması noktasında, adetin 2. ya da 3. gününde başlanabilir. Tedavide amaçlanan, bir ya da iki yumurta hücresinin gelişimini sağlamak ve tedavinin başarı şansını artırmaktır.

Aşılamada Sperm Ne Zaman Yumurtaya Ulaşır?

Normal yolla ile gebe kalması beklenen bir çift için sperm ve yumurtanın buluşması, döllenme gerçekleşmesi için spermin yumurtaya ulaşması gerekir. Spermin hareket hızına bağlı olarak 45 dakika veya 12 saat kadar zaman alabilir. Aşılama olması ise döllenme elde etmeyi kolaylaştırmak için oldukça önemlidir. Bunun için sperm ve yumurtanın kontrollü şekilde döllenmesi sağlanır. Aşılamada sperm ne zaman yumurtaya ulaşır? sorusunun cevabı sperm hareketliliğine bağlı şekilde değişir. Çünkü sperm hareketliliğini etkileyen çok fazla etmen vardır.

Aşılamada Döllenme Şansı

Aşılamada döllenme şansının daha yüksek olmasının nedeni daha çok kontrollü şekilde döllenmenin gerçekleştirilmesidir. Bunun için döllenme daha kısa sürede gerçekleşir.

Tüp Bebek Tedavisine Ne Zaman Başlanır?

Yardımcı üreme tekniği olarak bilinen tüp bebek tedavisi, doğal yöntemlerle çocuk sahibi olan çiftlere uygulanmakta ve bu sayede başarılı sonuçlar elde edilmektedir. Bu tedavide babadan alınan sperm hücresi ve anneden alınan yumurta hücresinin laboratuvar ortamında döllenmesi sağlanarak anne rahmine yerleştirilmesiyle gerçekleşir.

Tedavi Zamanı

1 yıl boyunca korunmasız şekilde ilişkiye girmelerine rağmen gebelik oluşmamış ise çiftler önce uzman bir doktora danışmalı ardından doktor yönlendirmesiyle tedaviye yönelmelidir.

• Rahim içinde gebeliğe engel olacak noktaların bulunması (miyom, polip)
  • Kadında yumurta rezervinin azaldığı durumlarda
  • Erkeğin sperm analiz sonucunda anormallikler görülme durumunda
  • Kadının tüplerinin tıkalı olması durumunda

Bu durumlar ya da genetik bir sorun yok ise ve hiçbir sorun olmamasına rağmen 3 kere aşılama yapılmış ve yine de gebelik oluşmamışsa tüp bebek tedavisine başvurulabilir.

Tüp Bebek Transferi Adetin Kaçıncı Günü Yapılır?

Bu tüp bebek tedavilerinde bebek transferi genelde 2. ya 5. günlerde yapılır. Tedavi yaklaşık olarak 16 ya da 17 gün arasında sürer.

Bebek Transferi Sonrasında İstirahat

Bebek transferi sonrasında istirahat çok önemli değildir. İşlem sonrasında bir 20 dakika kadar istirahat edip günlük yaşama dönülebilir. Çok yüksek enerji harcayacağınız iş ya da cinsel ilişki kısıtlaması getirilebilir.

Tüp Bebek Yöntemine Ne Zamana Başvurulur?

Bazı durumlarda tüp bebek yöntemine başvurmak gerekebilir. Bu durumlar nelerdir?

• Endometriozis
  • Yumurta rezervinin azalması durumunda
  • İki tüpüne tıkalı olduğu durumlarda
  • Kadında yumurtlama problemi olduğunda

Bu gibi durumlarda çiftler genellikle tüp bebek yöntemine başvurmaktadır.