Gaziantep Vajinusmus Nedir? Tedavisi Nelerdir?

Vajinismus Nedir?

Vajinismus vajina girişindeki kasların istemsiz bir şekilde kasılması sonucunda cinsel birlikteliğin gerçekleşmemesi anlamına gelir. Cinsel birleşememe durumuna genel olarak vajinismus denebilir. İlk cinsel birliktelikten itibaren çiftlerin zorlanmasına neden olabilecek bir durumdur. Bu durum karşısında penis vajinaya giremez ve cinsel birliktelik yaşanamaz.

Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı Op. Dr. Abdullah Göymen’e ulaşmak, Gaziantep vajinusmus tedavisi randevusu almak için iletişim sayfasını kullanabilirsiniz.

vajinusmus sonrasi hamilelik mumkun mu

Vajinismusun Nedenleri Nelerdir?

Vajinismus istemsiz kasılmalar sonucunda meydana gelir yani kişiye bağlı olarak gelişmez. Altında ise farklı nedenler yatıyor olabilir. Ancak nedeninin tespit edilmesi oldukça zordur. Kadın doğum firmamıza gelerek gerekli muayene olabilirsiniz. Muayene sonrasında nedenleri ortaya çıkabilir.

Nedenleri;

• Daha önceden cinsel tacize uğramış olmak
  • Vajinal mantar enfeksiyonu
  • Stres (ilk cinsel ilişkinin çok acılı olacağının düşünülmesi)
  • Travmatik doğum
  • Jinekolojik işlem geçirmiş olmak
  • Aile içi şiddete maruz kalmış olmak
  • Eşler arasında yaşanan güvensizlik
  • Cinsel yetersizlik hissi

Şeklinde sıralanabilir. Yani hem fiziksel hem de psikolojik nedenler vajinismusa neden olabilir.

Vajinismus Belirtileri Nelerdir?

Vajinismus kişide farklı belirtiler ile meydana gelebilir. Genelde ilişkiye girmekten korkmak, penis vajinaya girerken duyulan aşırı ağrı ve penisin vajinaya girememesi gibi durumlar vajinismusun belirtileri olarak bilinir. Daha detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

vajinusmus nasil tedavi edilir

Vajinismus Tipleri Nelerdir?

Vajinismus farklı türler ile karşınıza çıkabilir. Bunlardan biri 1. vajinismustur. Bu türde çiftrler hiçbir şekilde ilişkiye giremez. Bazen istisna olarak zorlu deneme sonucunda penis vajinaya girebilir. İkincil vajinismusta ise daha önce ilişkiye girilebilir ancak zor doğum, acılı kürtaj ya da ağrılı jinekolojik müdahale gibi yaşanan travmalar sonucunda vajinismus görülebilir. Diğer türler ise disparoni, vulvar vestibulitis sendrom şeklindedir.

Vajinismus Tedavisi Nasıl Yapılır?

Vajinismus nedeni muayene ile belirlenir. Daha sonra tedavi aşamasına geçilir. Eğer psikolojik nedenler yüzünden gelişiyorsa cinsel terapi seansları alınabilir. Farklı bir hastalık yatıyorsa jinekolojik muayenelerimiz ile kişiye özel tedavi planı hazırlamaktayız. Ayrıca bu süreçte vajina girişini rahatlatmak adına egzersizler de yapılabilir.

Tedavi aşamasında eşler arasında bir sorun olup olmadığı da sormaktayız. Eğer bu gibi bir rahatsızlığınız olduğunuzu düşünüyorsanız mutlaka muayeneye gelmekten çekinmeyin. Çünkü çiftlerin kendi başına çözebileceği bir rahatsızlık değildir.

Gaziantep vajinusmus tedavisi için alanında uzman Op. Dr. Abdullah Göymen’e ulaşabilir, bilgi alabilirsiniz.

Vajinismus İlaçla Tedavi Edilir Mi?

Vajinismus vajinal kasların istemsiz bir şekilde kasılması durumu ile kadınların cinsel birlikteliklerini engelleyen bir rahatsızlıktır. Vajinismus daha çok psikolojik bir rahatsızlık olarak karşımıza çıkan ve birçok kadında meydana gelen bir rahatsızlıktır ve kendisini ilk geceden itibaren gösterir. Ancak vajinismus hastalığı sanıldığı kadar korkutucu bir hastalık olarak görülmemelidir çünkü kalıcı olarak tedavisi mümkündür.

Vajinismus Tedavisi Mümkün Müdür?

Vajinismus tedavisi olan ve kalıcı bir şekilde tedavi olabileceğiniz bir rahatsızlıktır. Vajinismus tedavisinde ilaç genel olarak kullanılmamaktadır. Vajinismus tedavisinde terapi tarzında ve bazı tıbbi aletler kullanılarak tedavi edilir. Bu tedavi yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilen tedavide kalıcı olarak Vajinismus hastalığını tedavi etmiş olursunuz.

Vajinismus Kendi Kendine Geçer Mi?

Vajinismus en çok görülen cinsel işlev bozukluklarından bir tanesidir. Psikolojik ve fiziksel bazı nedenlerden dolayı meydana gelir. Bu vajinismus kendiliğinden geçen bir problem değildir. Hatta kendisi geçsin diye uzun zaman bu şekilde yaşamak hastalığın derecesini arttırabilir. Bu hastalığı erteleme ek gerekir. Çünkü bu hastalık beraberinde evlilik problemlerini de getirmektedir.

Vajinismus Belirtileri

Bir çeşit içe alma bozukluğu olan vajinismusun birçok belirtisi vardır.

Peki, bu belirtiler arasında neler vardır?

• Ağrılı cinsel ilişki
  • Genital bölgeye dokunamama
  • Gerçekleşmeyen cinsel birleşme
  • Vajinaya parmak sokamama
  • Eşin yanında çıplak kalamama

Vajinismus hastalarının bazıların abu belirtilerin bazıları görülür. Fakat bazı hastalarda da belirtilerin hepsi bir arada görülebilir.