Mikroçipli Aşılama

Kısırlık, yani infertilite tedavisinin ilk aşaması olarak ifade edilen mikroçipli aşılama, uygun laboratuvar ortamında, normal morfoloji yapısı içeren spermlerin, rahmin içine yerleştirilmesi esasına dayanan bir yöntemdir. Mikro çip yöntemi ile yumurtada sperm yoğunluğu en yüksek noktaya çıkarılır ve döllenme oluşturularak, gebelik şansı artırılır.

Tüp bebek alanında uzman Op. Dr. Abdullah Göymen’e ulaşmak için iletişim sayfasındaki numaraları arayabilirsiniz.

mikrocipli asilama yontemi nedir

İnfertilite (kısırlık) tanısı nasıl konulur?

infertilite, yani kısırlık, bir yıl boyunca düzenli bir şekilde cinsel ilişkiye giren ve herhangi bir korunma yöntemini tercih etmeyen çiftlerin çocuk sahibi olmaması durumunda söz konusu olan bir tanıdır. Kısırlık üzerinde etkili olan hormonal ya da çevresel faktörler bilindiği gibi, kısırlık üzerinde yapılan araştırmalarda, çiftlerin yüzde 15’inde herhangi bir neden tespit edilememiştir, yani kısırlık, sebepleri yüzde 100 olarak belirlenmiş bir durum değildir.

Mikroçipli aşılama nedir?

En çok tercih edilen yardımcı üreme teknikleri içinde yer alan mikro çip yöntemi, geliştirilmiş metodlar ile kaliteli spermlerin diğer spermlerden ayırt edilmesi ile başlar. Mikro kanallarda sağlıklı spermler depolanır, mikro çipte yer alan spermler içinde en iyi DNA’ya sahip olanlar öne çıkan ve diğerleri geri planda kalır. Bu metot, gebelik şansını ciddi anlamda artırmaktadır.

mikrocipli asilama nasil yapilir

Mikroçip yöntemi kimlere uygulanır?

Mikroçipli aşılama yöntemi, erkekler için meninin boşalması problemi, anatomik problemler (örneğin, penisin ucundaki deliğin penisin arka kısmında olması) ya da nörolojik sorunlarda tercih edilebilir. Bununla birlikte cinsel iktidarsızlık, sperm yapısındaki bozukluklar durumunda da, mikroçip yöntemi uygulanabilir. Kadınlarda ise rahim ağzı problemleri, vajinismus ve yumurtlama problemleri görülmesi durumunda mikroçip uygulanabilir.

Gaziantep mikroçipli aşılama için kliniğimize başvurabilirsiniz.

Mikroçip yönteminde başarı oranı nedir?

Spermlerin özel bir metotla saflaştırıldığı ve kaliteli sperm oranının ciddi şekilde yükseldiği mikroçipli aşılama metodunda, en sağlıklı spermlerin yumurtalara aşılanması, başarılı gebelik oranını yüzde 40 oranında artırmaktadır. Bununla birlikte kadınlarda gebelik şansını etkileyen en önemli faktörlerden biri de yaştır, 30’lu yaşların başında gebelik şansı yüksek olurken, 45’lerden sonra bu oran yüzde 5’in altına düşmektedir.

Mikroçipli Aşılama Nasıl Yapılır?

Aşılama sağlıklı bir gebelik elde etmek için önemli olan sağlıklı sperm ve yumurta buluşmasını sağlamada gerek görüldüğünde kullanılan bir yöntemdir. Aşılama türlerinden en gelişmişleri arasında sayılan mikroçipli aşılama yapılması şansın daha da yüksek olmasını sağlar. Mikroçipli aşılama sağlıklı ve sağlıksız spermlerin ayrılmasını sağlayan bir mantığa dayanır. Spermleri ayırmak için sperm çipin içinde bulunan bir kanala alınır. Kanalda sağlıklı olan spermlerin yüzerek çıkışa ulaşması sağlanırken sağlıksız olanlar ayrılır. Mikroçipli aşılama nasıl yapılır? sorusunun temelde cevabı bu şekilde verilir.

Sperm Kalitesine Katkısı

Erkekte günlük olarak üretilen spermin belli bir oranının yumurta dölleyecek kadar sağlıklı olduğu düşünüldüğünde sperm kalitesi açısından önemlidir.

Çip Bebek Aşılama Yaptıranların Hamile Kalma Şansı Daha Mı Yüksek?

Çip bebek aşılama yöntemi gebelikte yeni bir adım olarak karşımıza çıkıyor. Evet çip bebek aşılama yöntemi hamile kalma şansınızı artırıyor. Tüp bebekle yöntemiyle eğer hamile kalamadıysanız çip bebek aşılama yöntemini uygulayabilirsiniz.

Çip Bebek Tedavisinin Avantajları

Çip bebek tüp bebeğe oranla sizin hamile kalma olasılığınız artırır ve böylelikle şansınız daha yüksektir. Eğer yaşınız geçmişse bu tedavi yöntemi size fırsat sunuyor. Çip bebek tedavisinin avantajları şunlardır:

• Hamile kalma şansınız diğer tedavilere göre daha yüksektir.
  • Dünyaya sağlıklı bebek getirmenizi sağlar.
  • Maddi ve manevi kazanç sağlarsınız.
  • İkinci bebeğinizin normal yollarla olmasını sağlar.
  • Düşük yapma şansınızı da azaltıyor.
  • Daha kaliteli sperm kullanıyor olması sizin şansızını artırıyor.