Gaziantep Rahim Filmi

Rahim Filmi (HSG) Nedir?

Kadınlarda çok büyük bir oranla görülen kanser tiplerinden biri de rahim kanseri olarak bildiğimiz kanser türüdür. Rahmin içini kaplayan rahim hücrelerinden kaynaklanmaktadır. Bunun dışında kadınlara has daha pek çok hastalık da rahim içinden kaynaklanabilmektedir. Her hastalık için bilindiği üzere erken tanı ve teşhis hayat kurtarmaktadır.

rahim filmi neden cekilir

Bu sebeple de kadınların yılda en az bir kez bir kadın doğum uzmanına muayene olması ve gerekli tetkikleri yaptırması gerekmektedir. İşte bu tetkiklerin en önemlilerinden bir tanesi de Rahim Filmi yani HSG’dir. İhmal edilmemelidir, işlemden korkulmamalıdır. Şimdi gelin HSG hakkında biraz daha bilgi verelim.

Op. Dr Abdullah Göymen’e ulaşmak için iletişim sayfamızdaki numaraları arayabilirsiniz.

Rahim Filmi Neden Çekilir?

Rahim Filmi kadınlarda rahmin içinde oluşabilecek tüm problemleri detaylı bir biçimde inceleyebilmek ve ardından saptanan sorunu çözebilmek amaçlı çekilir. Bu problemlere örnek verecek olursak; rahim kanseri, kısırlık, düşük yapma, kapalı kanal.

Tümünün öncelikli olarak teşhis edilebilmesi için Rahim Filmi (HSG) çok önemlidir. Örneğin tüpleri kapalı olan bir kadında gebe kalma ihtimali pek azdır çünkü yumurta dölleneceği yere ulaşamıyor demektir. Bu ve bunun gibi pek çok problemi önceden fark edip önlem almak için çok önemli ve gerekli bir metottur.

İlaçlı Rahim Filmi (hsg) ne zaman çekilir?

Adetin başlangıcından sonraki günler yani adet döneminin ilk yarısı uygundur.

Hsg (ilaçlı rahim filmi) Nasıl Çekilir?

Şimdi size ilaçlı rahim filminin nasıl çekildiğini adım adım şu şekildedir:

İlk olarak hastamız jinekolojik muayene pozisyonunda koltuğa yatırılır.

• İşlem anında çeşitli görüntüleme cihazlarında net olarak gözükebilecek ve takibi yapılabilecek olan kontrast özellikte olan bir sıvı rahmin içine rahmin ağız kısmından girilerek enjekte edilir. Sıvıyı enjekte ettiğimiz malzeme spekulum isimli bir malzemedir. Enjekte edilen bu sıvı rahmin içini ve tüpleri çok net bir şekilde gösteren bir sıvıdır. İçerisinde iyot tuzu barındıran bir sıvıdır. İyot iyonu x ışınlarını absorbe eder. Bu şekilde de gerekli organlardan oldukça net görüntüyü rahatlıkla alabiliriz.
  • Sıvı basınçlı bir şekilde rahim girişinden (ağzından) önünde herhangi bir engel varsa bunu da aşarak rahme ulaşır. Rahime giden yolda herhangi bir tıkanma sorunu varsa buna da yardımcı olarak tıkanmayı çözüp rahme ulaşır. Teşhis edici olduğu kadar tedavi de edici bir metottur.

Hastalar görüntülemenin ardından çok rahat bir şekilde günlük hayatlarına devam edebilirler herhangi bir sorunları olmaz. Gaziantep rahim filmi kliniğimizde uzman ekibimiz tarafından çekilebilmektedir. Bilgi almak için iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz.

İlaçlı Rahim Filmi Ne Kadar Sürer?

Görüntüleme maksimum 15 dakika gibi kısa bir zamanda tamamlanır. Bu hastalar açısından büyük ir avantajdır. Zamandan tasarruf edilerek sonuca ulaşılmayı amaçlar.

rahim filmi kimlere cekilir

İlaçlı Rahim Filmi Sonrası Kanama Olması Normal Midir?

Rahim içerisine enjekte ettiğimiz basınçlı sıvı sebebiyle işlem sonrası hafif sızar şekilde bir kanama gayet normal ve beklenen bir durumdur. Bunun için hiç endişe edilmemesi gerektiğini görüntülemenin tamamlanmasının ardından hastalarımıza hatırlatıyoruz.

İlaçlı Rahim Filmi (Hsg) Ağrılı Mıdır?

İnsanların neredeyse hepsinin ağrı eşikleri birbirinden farklıdır. Herhangi bir işlem sırasında biri diğerine göre daha fazla rahatsızlık duyabilir. Ama genel olarak hastalarımızın büyük çoğunluğu işlem boyunca herhangi bir rahatsızlık hissetmemektedirler. İlaçlı Rahim Filmi Ağrısız Rahim filmi olarak da anılmaktadır. İşlemin ardından hastalarımız günlük hayatlarına kaldıkları yerden çok rahatça devam edebilmektedirler. Hiçbir endişeye gerek yoktur.

İlaçlı Rahim Filmi Kimlere çekilir?

Rutin olarak rahim kontrolü yaptırmak isteyen hastalarımız oldukça fazladır. Yüksek oranda gelen hastaların çoğu da çocuk sahip olamadığı için bize gelmektedir ve görüntüleme ardından tüplerin yumurtalıklarla olan ilişkisi, açık veya kapalı oluşları detaylıca incelenmektedir. Bunun üzerine sorunu belirleyip gerekli tedavi ve ilaçları da kullanarak hastaları sağlığına kavuşturulmaktadır.

İlaçlı Rahim Filmi Sonrası Cinsel İlişkinin Zararı Var Mıdır?

Cinsel ilişkinin hiçbir mahsuru yoktur.

Rahim Filmi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Rahim içine görüntülemede kolaylık olmasını sağlamak amacıyla ilaç verileceğinden dolayı ilacın geri gelmesi olasılığı mevcuttur. Bir kısmı geri gelen ilaç için hijyenik ped kullanılması yerinde olabilir. Filmden sonra birkaç saat süren ağrı veya hafif lekelenme tarzında şikayetler olabilir. Bunların geçici olduğu bilinmelidir. Doktorunuzun verdiği ilaçları kullanmanız yeterli olacaktır. Kanama ve ağrı artarsa hekime bilgi verilmesi gerekir. Rahim filmi sonrasında dikkat edilmesi gerekenler denildiğinde hijyen ve kanama takibi gelir. Doktorunuz kısıtlamadığı sürece herhangi bir engelleme de yoktur.

Rahim Filminden Sonra Duş

Gerekli olması durumunda alınmasında bir sakınca yoktur. Doktor ve hasta özelinde değerlendirilmesi daha doğru olur.

Rahim Filmiyle Tüpler Açılır Mı?

Doğal yollar ile bebek sahibi olamayan kadınların üçte birinde sebebi tüplerin tıkalı olması oluyor. Tüplerin tıkalı olması ağrıya, adet düzensizliğine sebep olmaz.

Tüplerin İkisi de Tıkanıksa

Tüplerinin ikisi de tıkalı olduğu zaman gebe kalmak sadece tüp bebek tedavisi ile mümkündür. Bunu anlamak adına yapılacak inceleme rahim filmi çektirmektir.

Rahim Filmi İle Tüp Açma

Rahim filmi çekimi anında tüplerin durumunu ekrandan gören radyoloji uzmanı, tıkalı çıkan bir tüpün selektif salpingografi ile açılması olasılığının bulunduğunu düşündüğü zaman o an da selektif salpingografi ile işleme devam edebilir.

Tüplerdeki tıkanıklık şunlara bağlıdır;

• Küçük Yapışıklıklara
  • Tüpün Önünde Bulunan Rahim Poliplerine
  • Sümüksü Tıkaçlarına
  • Pıhtı Tıkaçlara
  • Rahimde oluşan kramplara

Eğer ki selektif salpingografi imkânı bulunmayan bir yerde rahim filmi çektirilmiş ise bize ulaşabilirsiniz.

Rahim Filmi Adetten Kaç Gün Sonra Çekilir?

HSG olarak da adlandırılan rahim filmi, rahmin ve tüplerin içerisine iyotlu bir sıvının verilmesi ile elde edilen bir çeşit röntgen filmidir. Rahim filminde bilinmesi gereken en önemli nokta gebelik durumunda çekilmediğidir. Gebelik harici her zaman HSG çekilebilir.

Rahim Filmi Ne Zaman Çekilir?

En ideal rahim filmi adet kanamasını takip eden günler içinde yapılan çekimlerdir. Çünkü bu günlerde kanama meydana gelir ve gebelik şüphesi ortadan kalkmış olur. Aynı zamanda kişinin adet kanaması bitmişse ve henüz cinsel bir ilişkiye girmemişse istediği gün ve saatte rahim filmini çektirebilir.

Gebelik Olasılığı Olmamalı!

Son 10 gün içinde ilişkiye giren çiftelere rahim testi yapılmaz. Çünkü kan tahlilinde her ne kadar gebelik olmadığı görülse de bu yüzde yüz sonuç vermez ve bunun için en az 15 gün beklemek gerekir. Bu sebepten dolayı bu testin en önemli noktası gebelik sonucunun negatif çıkmasıdır.