Gaziantep Laparoskopi

Gelişen tıbbi teknikler, geçmişe göre daha hızlı ve güvenli cerrahi işlemlerin yapılmasını mümkün kılıyor. Bu teknikler içinde yer alan laparoskopi, cilt üzerinde büyük kesiler olmadan karın boşluğuna ulaşılan bir cerraji tekniktir ve özel cihazlar yardımı ile gerçekleştirilir. Gaziantep Laparoskopi için iletişim sayfasından Op. Dr. Abdullah Göymen’e ulaşabilirsiniz.

laparoskopi nasil yapilir

Laparoskopi nedir?

Küçük kesiler açarak, komplikasyon risklerini azaltan ve iyileşme sürecini hızlandıran bir cerrahi işlem olan laparoskopi, kapalı ameliyat olarak da adlandırılır. Laparoskopide, karnın içi bir ışıklı kamera ile görüntülenir. Yapılan bu işlemde, dokulara minimum zarar amaçlanır. Laparoskopinin kullanım alanları içinde, jinekoloji başta olmak üzere onkoloji ve gastroenteroloji de yer alır.

Laparoskopi neden yapılır?

Laparoskopi tekniği, pelvis ya da karın içinde teşhis ya da tedavi edilebilecek birçok hastalık için kullanılabilir. Safra kesesi ameliyatı, kist ve miyom alınması, apandisit alınması, ülser tedavisi, fıtık tedavisi ve biyopsi bu nedenlerden bazılarıdır.

Nasıl yapılır?

Laparoskopi öncesinde hastalar yeme ve içmeyi en az 12 saat önceden bırakır. Kan sulandırıcı ilaçlar da bu süreçte alınmaz. Laparoskopi işlemi, genel anestezi ile uygulanır. Operasyonda, cerrah karın duvarında birkaç delik açar ve bu deliklerden laparoskop yerleştirilir. Gerekli incelemeler ve tedaviler yapıldıktan sonra, karındaki kesiler dikişle kapatılır.

Gaziantep laparoskopi işlemi hakkında bilgi almak ve randevu için iletişim sayfamızdan bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Laparoskopi ile hangi operasyonlar yapılabilir?

Yaygın kullanılan tıbbi teknikler içinde yer alan laparoskopide, birçok farklı operasyon yapılabilir. Hasta ya da sorunlu bir organın çıkarılması, bağırsağın bir bölümünün çeşitli nedenlerle alınması, mide ülseri tedavisi, mesane ve böbrek gibi organların kısmen ya da tamamen çıkarılması, fıtık tedavisi ve rahmin alınması, laparoskopide yapılabilen operasyonlardan bazılarıdır. Laparoskopi bunların dışında.

laparoskopi iyilesme sureci nasildir

Hangi anestezi yöntemi ile yapılır?

Laparoskopi bir cerrahi teknik olmasından dolayı, kesinlikle genel anestezi altında yapılır. Laparoskopinin lokal anestezi ile yapılabilmesi söz konusu değildir. Bununla birlikte doktorlar, cerrahi işlem öncesinde hastanın genel anestezi sürecine uygunluğunu da değerlendirir.

Laparoskopi sonrası iyileşme süreci nasıldır?

İşlemin ardından, iyileşme süreci diğer cerrahi tekniklere nazaran daha kısadır. Laparoskopik cerrahi işlemi yaşayanlar, operasyondan ötürü ilk süreçte kusma, halsizlik ve mide bulantısı yaşayabilir. İlk birkaç saat hemşire gözetiminde yer alınacağı için, bu semptomlar kolay bir şekilde atlatılır. Günümüzde laparoskopi işlemlerinde kendiliğinden eriyen dikişler kullanılır.

Laparoskopi Komplikasyonları Nelerdir?

Laparoskopi, karın içi organları incelemek için kullanılan bir yöntemdir. Bu yöntemde ince bir teleskop yardımıyla karın deliğinden karın içine giriş yapılır. Avantajları olduğu kadar bazı komplikasyonları da vardır. Peki, laparoskopi komplikasyonları nelerdir? Ne gibi dezavantajları vardır?

Oluşabilecek bazı komplikasyonlar şunlardır:

• Karın içi şişlik
  • Damar hasarı ve kanaması
  • Mesane, üreter yaralanmaları
  • Mide yaralanması
  • Barsak yaralanması
  • Fıtık oluşumu

Bu gibi komplikasyonların görülme sıklığı az olsa bile her daim vardır. Bu yüzden işlemi yapan kişinin bu alanda uzman ve yeterli tecrübeye sahip olması gerekir.

Laparoskopi İzleri Ne Zaman Geçer?

Kısa zaman içinde izler kendiliğinden yok olur. Bu durum kişiden kişiye değişse de yaklaşık 2 ay içinde karında hiçbir iz kalmamış olur.

Laparoskopi Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Karın bölgesi ve karın bölgesi etrafı içerisinde oluşabilecek değişik durumların teşhis edilmesi ve tedavisinin yapılmasında kullanılabilen Laparoskopi, yarı cerrahi olarak nitelendirilen bir yöntemdir. Bu yöntemin uygulanma süresi; yapılan işlemin bölgesi, işlemin çeşidi ve hastanın durumu gibi birçok farklı etkene bağlı olarak değişebilir.

Amacına Göre Laparoskopi Süresi

Genel olarak uzun bir işlem olmayan laparoskopi işleminin süresi, yapılma amacına göre farklılık gösterir. Yapılma amaçlarına göre şöyledir;

• Tanısal Amaçlı Laparoskopi
  • Tedavi Amaçlı Laparoskopi

Tanısal amaçlı yapılan işlem, genellikle yarım saat kadar sürer ve 5 gün içerisinde de normal yaşantıya tamamen dönülebilir. Tedavi amaçlı yapılan işlem de ise; ek cihazlar kullanılır ve süre uzar. İyileşme süresi de tedaviye bağlı değişkenlik gösterir.

Laparoskopi Ameliyatı Ne Kadar Sürede İyileşir?

Bu ameliyatta kesiler çok küçük olduğu için hastanın da duyduğu acı o orandadır. Hastalar bu ameliyat sonrasında 1veya 2 gün içinde taburcu edilmektedir. Evde de yaklaşık olarak 7 gün içerisinde hastanın eski haline dönmesi beklenir.

Laparoskopi Ameliyatı Sonrasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Operasyon sonrasında dikkat edilmesi gereken birkaç önemli nokta vardır. Bunlar;

• Ameliyat sonrasında ilk 12 saat içerisinde sıvı gıdalar tüketilmelidir.
  • Eğer kusma sorunu olmaz akarı gıdalara da geçilebilir.
  • Karında şişlik görülmesi durumlarında da direkt doktora başvurmak doğru olur.
  • Ameliyattan 48 saat sonra duş alınmalıdır.

Bütün bu maddeler ameliyat sonrası dikkat edilmesi gereken bazı noktalardandır.