Tüp Bebekte Yumurta Sayının Önemi Ne? Kaç Olmalı?

rahimde perde neden olur
Rahimde Perde Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?
19 Temmuz 2021
histeroskopi neden yapılır
Histeroskopi Nedir? Neden Yapılır?
6 Ağustos 2021

Tüp Bebekte Yumurta Sayının Önemi Ne? Kaç Olmalı?

tup bebekte yumurta sayisi yasa gore degisir mi

Tüp bebek tedavisi artık yaygın olarak yapılan bir tedavidir. Yumurta rezervleri azalan kişi çocuk sahip olmak için tüp bebek tedavi yöntemine başvurur. Tüp bebek tedavi yöntemi anne olamayanların özellikle başvurduğu bir tedavi türü olmuştur.

Anne olmak isteyen kişinin yaşı da bu süreçte etkili olmaktadır. Tabii ki bu nokta da dikkat edilmesi gereken konulara ve gereken şartlara uygunluk önemlidir. Bu süreçte tüp bebekte yumurta sayısı ne kadar önemliyse ve kalitesi de bir o kadar önemlidir.

Tüp Bebekte Yumurta Sayısının Önemi

Tüp bebek tedavisinde yumurta sayısı ne kadar fazlaysa gebe kalma oranını da bir o kadar fazladır ve yüksektir. Tüp bebek tedavisinde toplanan sayısı 8 ile 15 arasında olması gebe kalmasını artırmaktadır. Eğer yumurta sayısı çok fazla ise bu da aşırı olarak nitelendirilmektedir.

Tüp bebekte yumurta sayısı eğer 8’in altında ise gebe kalma durumu düşük demektir. Tüp bebekte yumurta sayısı kadar kalitesi de bir o kadar önemli olmaktadır. Tüp bebekte yumurta sayının önemi ne kadar çok yumurta varsa o kadar hamilelik şansı bulunmaktadır. Bu süreçte yumurta sayısı artmayan kişi hamile kalamıyor.

Yani her tüp bebek yaptıran kişi hamile kalabilir diye bir durum yoktur. Çünkü hamile kalmanın en önemli noktası yumurta sayısının fazla olması ve kaliteli olmasını gerektirir. Yumurta sayısı artan kişi hamile kalmaya daha çok yaklaşan kişidir. Hatta bu süreçte yumurta artırıcı ilaçlarda kullanılmaktadır. Yumurta sayısı az olan kişilere mutlaka yumurta artıcı ilaç vurulur ve artması beklenir.

Eğer yumurta artarsa kişinin hamile kalma durumu da artmaktadır. Bu yüzden tüp bebek tedavisinde yumurta sayısı fazla olan kişinin şansı daha yüksek olmaktadır. Anne olmak için tüp bebekte yumurta sayısı çok ama çok önemli bir noktadır. Yumurta sayısı artmazsa kişi de gebelik şansı olmayabilir.

Tüp Bebekte Yumurta Sayısı Yaşa Göre Değişir Mi?

Tüp bebek tedavisinde kadınlarda yaş sınırı da yumurtaların azalmasına sebep olmaktadır. 30’lu yaşlardan sonra yumurta sayısı düşmeye başlamaktadır. Bu yaşlarda anne olmak isteyen kişiler tüp bebek tedavisine başvurur ve yumurta sayını artırmak isterler. 30 yaş altı bu konu da biraz daha şanslı bir kısımdır. Çünkü o dönemde yumurta sayısı diğer yaşlara göre daha fazla görülmektedir.

Tüp Bebekte Yumurta Sayısının Azalmasını Etkileyen Faktörler

• Genetik
  • Zararlı alışkanlıklar
  • Yumurtalıklara yönelik operasyonlar
  • Kemoterapi veya radyasyon
  • Beslenme koşulları

Yumurta Sayısının Kalitesi Neden Önemli

Yumurtanın sayısı önemli olduğu kadar kalitesi de önemlidir. Gebelikte 10 sağlıksız yumurta olması yerine 3 tane sağlıklı kaliteli yumurta olması daha iyidir. Yumurta kalitesiz olduğu zaman gebe kalmada sorun yaşayacaktır. Bu yüzden yumurta sayısının kalitesi gebe kalmada büyük önem taşır.

Tüp Bebekte Yumurta Sayısı Kaç Olmalı

Tüp bebekte yumurta sayısı, bir kişinin hamile kalması için gerekli en önemli şeydir. Genel olarak tüp bebekte yumurta sayısı 8 ile 15 arasında olması gerekir. Ama bazı durumlarda 5 ile 15 yumurta sayısı da ideal olarak görülmektedir.

Yine bu durum kişi ye göre değişmektedir. Tüp bebekte yumurta sayısına eğer ulaşmazsa gebelik şansı düşecektir. Bu yüzden gebe kalmak isteyen kişi mutlaka yumurta sayısını tamamlaması gerekir.