Rahimde Perde Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

couvade sendromu belirtileri nelerdir
Couvade Sendromu Nedir?
12 Temmuz 2021
tup bebekte yumurta sayisi yasa gore degisir mi
Tüp Bebekte Yumurta Sayının Önemi Ne? Kaç Olmalı?
26 Temmuz 2021

Rahimde Perde Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

rahimde perde neden olur

Rahim, embriyonun tutunduğu ve gelişme evrelerini tamamladığı üreme sisteminin önemli bir parçasıdır. Kadın genital organları arasında yer alan rahim dokusunda bazı durumlarda anomaliler görülür. Bunlardan biri rahimde perde oluşumudur. Rahimde perde nedir? Neden olur? Belirtileri nelerdir ve nasıl tedavi edilir? Çok merak ediliyor.

Rahimde Perde Nedir?

Rahimde doğuştan gelişen bir anomalidir. Çatal rahim ve rahim içi perde olarak adlandırılır. Bu durumda rahim dokusu ortadan ikiye bölünmüş bir görünüme sahiptir. Rahim boşluğundaki duvar rahim dokusunun hacmini küçültür. Rahim içinin dar olması kadında bazı problemlere neden olur. Rahimdeki perdeyi hafif, orta ve derin olarak sınıflandırmak mümkündür

Rahimde Perde Neden Olur?

Rahimde perde oluşumuna neden olan faktör genetik faktörlerdir. Doğuştan gelen bir anomalidir. Bebek anne karnındayken meydana gelir. Rahim içi dar olduğu için düşük riski büyüktür. Erken doğumlara ve sık düşünlere neden olan bir anomalidir. Rahimde septum oluşumu aynı zamanda bebeğin hareketlerini de etkiler.

Doğum esnasında bebeğin pozisyonunda değişikliklere neden olur. Bebek tersten yani popo kısmında gelir. Bu husus normal doğum olasılığını azaltır ve sezaryen doğum olasılığını artırır. Rahimde yer alan septumun kısırlığa neden olup olmadığı da çok merak ediliyor. Septum bir kısırlık nedeni değildir. Tedavisi mümkündür.

Rahimde Perde Varlığının Belirtileri Nelerdir?

Rahimde perde varlığını fiziksel olarak saptamak mümkün değildir. Detaylı bir jinekolojik muayene şarttır. Kadında bazı belirtiler septuma işaret eder.

Belirtileri şunlardır:

• Kız çocuklarının erken yaşta adet olması,
  • Adet düzensizliği,
  • Adet kanının normalden az veya fazla olması,
  • Kasık bölgesinde ağrı ve acı hissi,
  • Sık yapılan düşükler.

Bu belirtiler bazen hafif ve ortayken bazen daha şiddetlidir. Erken dönemde tanı koymak ve tedaviye başlamak tekrarlayan gebelik kayıplarını önler.

Rahimde Perde Tanısı Nasıl Konulur?

Detaylı bir jinekolojik muayene sonrası tanı koymak mümkündür. Tanı koymak için vajinal ultrasonografi yöntemi tercih edilir. Rahimde septum varlığını tespit etmek amacıyla kullanılan bu yöntem sayesinde gerekli tedaviye başlanır. Doktor gerekli gördüğü takdirde rahim tüp filmine de ihtiyaç duyulur. Bu yöntem tanı koymaya yardımcıdır.

Rahimde Perde Nasıl Tedavi Edilir?

Rahimdeki perdenin ne kadar alanı kapladığı önemlidir. Geniş alanları kaplayan septumlar, erken doğumlara ve düşüklere neden olur. Rahimdeki perdeyi kesmek ve yok etmek için Histeroskopi adı verilen yöntem uygulanır. Histeroskop adı verilen cihaz yardımıyla rahim içi kontrol edilir.

Vajinal yolla rahime iletilen cihazlar sayesinde rahimdeki perdeli görünüme son verilir. Rahim perdesini kesmek için farklı kesme yöntemleri tercih edilebilir. Lazer ve elektrik enerjisi gelişmiş kesme yöntemleri arasında yer alır. İşlem deneyimli kişiler tarafından yapıldığı takdirde çok kısa sürer. Hasta işlem sonrası taburcu edilir ve hastanede yatmasına gerek kalmaz.