İdrar Kaçırmaya Ne İyi Gelir? İdrar Kaçırma İleri Yaşlarda Mı Görülür?

kimler labioplasti yaptirabilir
Labioplasti Operasyonu İçin Mevsim Önemli Mi?
8 Haziran 2021
menopoz tedavi edilmeze ne olur
Erken Menopoz Belirtileri Nelerdir? Tedavi Edilmezse Ne Olur?
18 Haziran 2021

İdrar Kaçırmaya Ne İyi Gelir? İdrar Kaçırma İleri Yaşlarda Mı Görülür?

idrar kacirma belirtileri nelerdir

İdrar kaçırma kontrol altına alınamayan ve istemsiz şekilde gerçekleşen idrar sızıntısı, idrar tutamama halidir. İdrarın bağlı olduğu ve biriktiği yer olan idrar kesesinden kaynaklanabileceği gibi farklı nedenlerden kaynaklanan nedenlerle de görülebilir. Hastaların zor durumda kalmasına ve günlük yaşam kalitesinde düşüşlerin olmasına bağlı olarak görülen bu hastalık tedavi altına alındığında ortadan kalkar.

İleri yaşta daha çok görüldüğü tespit edilen bir rahatsızlık olmasına karşılık orta yaş ve üzerinde görülme sıklığı da azımsanmayacak şekildedir. Bunun yanında henüz bekar kişilerde bile görülebilir. Bunun için nedeni araştırılmalı ve hemen tedaviye başlanmalıdır. Hastanın kendini iyi hissetmesi açısından da önemlidir.

İdrar Kaçırma Nedenleri Nelerdir?

Hastalığın nedenleri arasında farklı etmenler olmasına karşılık bazı ana nedenlerden bahsetmek olasıdır. Bunlar:

• Obezite,
  • İlerlemiş yaş,
  • Kabızlık,
  • Genetik yatkınlik,
  • Vajinal enfeksiyon ve sistit,
  • İdrar yollarında veya böbrekte taş olması,
  • Zor geçen doğumlar,
  • Şeker hastalığı olması,
  • Menopoz

şeklinde sıralanabilir. Bunların biri veya birkaçı bir araya geldiğinde hastanın idrarını tutamama sorunu olmasına neden olur. Mesane baskıyı yapan ve idrarın tutulmasına neden olan kaslarda yaşanan zayıflık durumu da bu etkenleri tetikler.

İdrar Kaçırma Tedavisi Nasıl Yapılır?

Bu konuda iyi gelecek tedavilerin uygulanması için neden kaynaklandığını anlamak önemlidir. Hekim kontrolünde obezite kaynaklı olduğu anlaşılırsa zayıflamak için program oluşturulur. Şeker ve kabızlık olduğunda da düzenlemelerle gereken iyileştirmelerin yapılması sağlanır.

Aşırı sıvı alımı yaşanması engellenir. Pelvik kasları güçlendirecek şekilde egzersizler yapmak da işe yarayacak bir başka faktör olacaktır. İdrar kaçırmanın altında yatan neden mesane sarkması veya prostat büyümesi durumundan kaynaklanıyorsa cerrahi müdahale de gerekebilir.

İleri Yaş Hastalığı Mıdır?

Bazı hastalıklar için her ne kadar ileri yaş hastalığı dense de idrar kaçırma için nedenlerine bağlı olarak farklı yaş gruplarında görüldüğü sonucuna da ulaşılır. Bekar ve daha hiç doğum yapmamış kadınlarda bile genetik yatkınlıktan kaynaklı şekilde görülebilir. Zorlu doğumlar olduğunda da aynı olasılıkla karşı karşıya kalınır.

Üroloji hekiminden destek alınması ve hastalığın tedavisi için gereken adımların atılması gerekir. Hangi yaşta olursa olsun önemli olan hastalığın altında yatan nedendir. Bu nedene bağlı olarak tedavinin planlanması gerekir.

Genç Yaş Grubunda Neden Görülür?

Hastaların ileri yaş grubunda olmadığında idrar kaçırmalarına neden olan etmenler araştırıldığında sıklıkla genetik yatkınlık cevabı alınır. Bunun yanında fazla kilo, şeker hastalığı gibi etmenler de aynı şekilde nedenler arasındadır.

Hastaların ilk doğumundan sonra bile görülebilen bu hastalığın bazen sadece kas zayıflığından yaşandığı da fark edilebilir. Böyle durumlarda ileri yaş grubu olan veya olmayan herkes için hastalık riski vardır. Tedavisi kolay olduğundan geç kalmadan hemen gereken tedaviye başlanması için harekete geçilmelidir.