Erken Menopoz Belirtileri Nelerdir? Tedavi Edilmezse Ne Olur?

idrar kacirma belirtileri nelerdir
İdrar Kaçırmaya Ne İyi Gelir? İdrar Kaçırma İleri Yaşlarda Mı Görülür?
14 Haziran 2021
sezaryen sonrasi normal dogum riskleri nelerdir
Sezaryen Doğum Sonrası Normal Doğum Mümkün Mü?
25 Haziran 2021

Erken Menopoz Belirtileri Nelerdir? Tedavi Edilmezse Ne Olur?

menopoz tedavi edilmeze ne olur

Erken menopoz tanımını yapacak olursak yumurta üretimin yetersizliği ve 40 yaşından önce görülen yumurtalıklarda yapı bozukluğu ile kendini belli eden bir hastalıktır. Erken menopoz en yaygın özellikler arasında adet olmamak, yumurtaların yetersiz olması gibi durumlar yer alır. Erken menopoz çok sık karşılaşılan bir durumdur. 40 yaşından önce neredeyse 100 kadından biri menopoza yakalanıyor. Şimdide gelin birlikte erken menopoz belirtilerine bakalım.

Erken menopoz belirtileri şunlardır;

• Sıcaklık basması ve ateş
  • Duygu durum bozukluğu
  • Uyku problemleri
  • Depresyon
  • Cinsel ilişki yaşamada problem
  • Çabuk öfkelenme ve gerginlik
  • Saçlarda dökülmeler
  • Aşırı derecede kilo alımı

Günümüzde birden fazla kadın menopoz sorunlarını gidermek ve evlat sahibi olabilmek için sürekli yeni tedavi yöntemlerine başvururlar. Erken menopoz araştırmalara göre stresten kaynaklıda olabiliyor. Bu nedenle yapılan bilimsel çalışmalar neticesinde zihni ve sebebi dinlendirecek aktiviteler yapmak erken menopoz riskinin önüne geçebilir.

Peki, erken menopoz tedavi edilmezse ne olur? Erken menopoz şikayetleri görüldüğü halde bir tedavi seçeneği belirlenmezse kadın bedeni çok erken bir şekilde menopozun yıkıcı etkenlerine uğrar. Ayrıca menopoza bağlı birçok hastalık meydana gelebilir. (kemik erimesi, kalp ile ilgili sorunlar) Bu nedenle erken menopoz belirtilerini yaşıyorsanız muhakkak hekiminize başvurun.

Menopoz Hangi Yaş Aralığında Görülür?

Yumurtalığın yetersiz yumurta üretimi ve yumurtalıklarda yaşlanma ile sonuçlanan rahatsızlık menopozdur. Menopoz genellikle 48 ila 51 yaşlarında görülür, ancak yaş aralığı 45 ila 60 yaş aralığıdır. Dünya sağlık örgütüne göre menopozun tanımı yumurtalıkların foliküler aktivitesini yitirmesi ile regl kanamasının tamamen kesilmesidir. Adetin tamamen kesilmesi 1 yıldır adet görememek anlamına gelir.

Erken Menopoz Tanısı Nasıl Belirlenir?

Erken menopoz kadınların 40 yaşından önce adet görememesidir. Erken menopozun en temel sebeplerinden biri olan yumurtalıklarda yaşlanma tanı için yardımcı olabilecek AMH hormonuyla belli olur. Bir kadının üreme döngüsünün ne kadar süreceğini gösteren bir tanı tedavisi bulunmuyor. Kadınlar yaşlanma süreci ile birlikte hormonsal dengelerinde bir düzensizlik meydana gelir. Bu hormonsal dengeler sonucunda erken menopoz meydana gelebilir. Ancak erken menopoz belirlemek için kesin bir tanı yöntemi henüz bulunmuyor.

Erken Menopoz Nedenleri Nelerdir?

Erken menopoz belli başlı bazı nedenlerden dolayı erken görülebilir. Erken menopoz genellikle çevresel faktörler, genetik faktörler, kadının üreme sistemi ile yaşadığı sorunlar neticesinde doğabilir.

Erken menopoz nedenleri şunlardır;

• Genetik faktörler; genetik mutasyonlar ve X kromozomuna bağlı sorunlar
  • Metabolik faktörler
  • Dış kaynaklardan dolayı gelişen faktörler; radyoterapi, yumurtalık ameliyatı ve kemoterapi
  • Enfeksiyonlar
  • Çevresel faktörler; sigara ve alkolik bir yaşam tarzı
  • Nedeni bilinmeyen faktörler

Bu gibi nedenlerden dolayı kadınlarda erken menopoz görülebiliyor. Erken menopoz kişiye bağlı nedenlerden dolayı gelişmişse örneğin çevresel faktörler, yaşam tarzı gibi nedenler sonucu oluşmuşsa hayat kalitenizi arttırarak sorunu giderebilirsiniz.