Miyomlar Ne Zaman Alınmalıdır?

histereskopi hangi durumlarda uygulanir
Histeroskopi Tehlikeli mi? Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?
21 Kasım 2021
kimler tup bebek tedavisi yaptirabilir
Tüp Bebeğin Tutma Olasılığı Nedir? Başarı Şansını Arttıran Faktörler
5 Aralık 2021

Miyomlar Ne Zaman Alınmalıdır?

miyomlar alinmazsa ne olur

Miyom rahim kasındaki dokuda bulunan iyi huylu olarak bilinen tümörler arasındadır. Çoğu kadında oldukça fazla miyom bulunmaktadır. Özellikle üreme döneminde olan kadınlarda çok fazla rastlanmaktadır. Üreme çağında olan kadınlarda salgılanan hormondan dolayı oluşmaktadır. Tedavi edilmeyen miyomlar büyüyerek rahmi büyüterek karın içine doğru ilerleyebiliyorlar. Miyomları olan kadınların mutlaka doktora başvurmaları gerekmektedir.

Miyom Olduğunu Nasıl Anlarız?

Miyom çoğu kişilerde belirti göstermeyebiliyor. Çoğu hastalar muayene oldukları zaman miyomları olduğunu öğrenmektedirler.

Miyom olduğunu ve büyüme sağladığının belirtileri şöyledir:

• Adet kanamasının artması
  • Adet dönemi dışında kanamalar
  • Sık sık idrara çıkma
  • Karında büyüme ve şişme

Bunlar gibi daha birçok sebep olabilmektedir. Özellikle adet dönemlerinin çokluğundan dolayı oluşan kansızlık ve kabızlık rahimde miyom belirtisi olabilir. Kesinlikle doktor yardımı alarak miyom oluşmasını veya büyümesini engelleyebilirsiniz.

Miyomlar Ne Zaman Alınır?

Rahimde miyom oluşu hastalarda ciddi sorunlar teşkil etmediği müddetçe alınmıyor. Fakat bazı durumlarda alınması uygun görülmüştür. Bu durumlar şunlardır:

• Hamile kalmayı engelliyorsa
  • Düşüğe neden oluyorsa
  • Çok hızlı şekilde büyüyorsa
  • Adet kanamalarını artırıyorsa

Bunlar gibi sorunlar miyomun alınması gerektiğini göstermektedir. Adet düzensizliği ve çok fazla kan kaybı hastalarda oluşabilecek kansızlık hastalığı için miyomun alınması uygundur. Miyom oluşması başka organlara baskı yapıyorsa bu durum karşısında da alınması gerekmektedir.

Miyomlar Alınmazsa Ne Olur?

Rahimde olan miyomların alınmaması doğrultusunda oluşabilecek neden diğer organlara baskı yapmasıdır. Çok fazla büyümesi nedeni ile karın içerisinde yer kaplamaktadır. Bu sebeple bağırsaklara ve idrar torbasına baskı yaparak sık sık idrara çıkma ve kabızlık gibi sorunlar oluşturabilir. Kadınların hayat kalitesini düşürerek sıkıntılar oluşturmaktadır. Bunların yanı sıra en çok sebeplerinden biri olan adet kanamasının çokluğu kadınlarda oldukça fazla şikayet ettikleri rahatsızlık arasında yer almaktadır. Miyom alınmadığı takdirde kanamanın yoğunluğu sebebi ile kansızlık gibi hastalıklar oluşmaktadır.

Miyomlar Nasıl Alınır?

Miyom muayene anında ve ultrason ardımı ile tanısı koyulmaktadır. Kesin tanı koyulan kişi tedavisi başlamaktadır. Bazı miyomlar ilaç yardımı tedavi edilirken bazıları ise cerrahi yöntem ile alınmaktadır. Hastanın şikayet sebepler araştırılır o duruma göre doktor hangi tedavi yöntemini uygun bulursa o tedaviye başlanır.

Doktorun dikkat ettiği diğer sebepler ise miyomların büyümesi, miyomların yerleşmesi ve miyomların kapladığı yerler doktorların tedavi yöntemlerinin nasıl ilerleyeceğini göstermektedir. İlaç ile gitmeyen miyomların oldukça kolay bir işlem ile alınması mümkündür. Gerçekleşecek bu cerrahi işlem göbek deliğinden girilerek bir alet yardımı ile miyomların alınması işlemidir. Oldukça kolay bu işlem sonucunda hasta aynı gün evine döner ve hemen normal hayatına devam edebilir.