Miyomlar Patlar Mı? Miyom Mutlaka Ameliyat Edilmeli Mi?

tup bebekte basari orani nasil artirilir
Tekrarlayan Tüp Bebek Başarısızlığı Nedir?
4 Haziran 2021

Miyomlar Patlar Mı? Miyom Mutlaka Ameliyat Edilmeli Mi?

miyom kendi patlar mi

Hemen hemen her üç kadından birinde görülen ve kadınların çoğu zaman haberinin bile olmadığı iyi huylu büyümeler olan miyomlar doktora başvurma nedenlerinden bir tanesidir. Çoğu zaman belirti vermeyen miyomların büyüdüklerinde bağırsak fonksiyonlarında bile bozulmaların olmasına neden olabiliyor.

Tedavi konusunda geç kalınmaması önemli olan miyomların yaş farkı gözetmeden her kadında görülebilen bir durum olduğunu bilerek rutin kontrolleri aksatmamak gerekir. En sık görülme aralığı 35-40 şeklinde olan hastalığın rahmin iç ve dış yüzeyinde farklı sayıda ve büyüklükte görülebiliyor.

Miyomların Alınması Gerekir Mi?

Miyomlar sıkça görülmesine karşılık çoğu zaman herhangi bir belirti vermeden uzun yıllar boyunca varlığını sürdürebilir. Alınmadığında hastanın organlarına bası yapması ihtimali olabilir. Her zaman olmamakla birlikte miyomlar çok büyüdüklerinde karın içinde ciddi hacim kaplamalarından dolayı hayati olan bağırsakların bozulmasını da beraberinde getirir.

İdrar torbasının üzerine baskı yapmaya başladığında ise miyomlar nedeniyle sık idrara çıkma sorunu yaşanmaya başlanır. Böbreklerin hasar almasına neden olacak seviyeye gelmesi de seçenekler arasında bulunur. Kadınların yaşam kalitesini düşürmeye başladığı anlaşıldığında alınması konusunda harekete geçilebilir.

Miyomların Ne Zaman Alınması Gerekir?

Miyomların yaşam kalitesini düşürme durumları olduğunda alınmasıyla alakalı bazı girişimlerde bulunmak gerekebilir. Bunun için bazı kıstasların bir araya gelmesi gerekir:

• Hastanın düzensiz adet kanaması ve yoğun şekilde gelen kanlı akıntının varlığından bahsedilmelidir,
  • Miyomların yerleşim yerlerinin rahim içine doğru olması kanamaların daha çok olmasını beraberinde getirir,
  • Hamile kalma konusunda engel olabilir,
  • Büyüme hızı değişebilen ve kanser olmayan oluşumlar olmasına karşılık senede 2-3 cm civarında büyüme yapması gerekir,
  • Miyomun kapladığı yerin 10 haftalık gebelikten büyük olması alınması için gerekli nedendir.

Bu etmenlerin değerlendirilmesinden sonra doktor tarafından verilen kararla gereken işlemler yapılabilir. Hastanın üreme fonksiyonlarında bozulma olmaması da mümkündür.

Ameliyat Yerine Laparoskopi Uygulanabilir Mi?

Ameliyat olmak birçok kadının korkulu rüyası olabileceğinden dolayı miyomların alınmasında açık cerrahi işlemleri tercih edilir. Ameliyat olmanın da önüne geçen bu sistem göbek deliğinden girilen 1 cm’lik kesiden karın içinde var olan organların görülmesi sistemine dayanır. Kesilerin küçüklüğü görüntü anlamında sorun olmasının da önüne geçer. Hastanın işlemden sonra ağrı kesici verilerek aynı gün taburcu olması da sağlanıyor.

Hamilelik Döneminde Miyomların Tedavi Edilmesi Gerekir Mi?

Ameliyat seçeneği hamilelik döneminde olası sonuçları beraberinde getirdiğinden dolayı tedavisinin yapılması gerekebilir. Bunun için erken doğum veya kanama gibi etmenler olması halinde daha sonra tedavi edilmesine karar verilir. Bazen de doğum sırasında alınır.

Miyomların Patlama İhtimali Nedir?

Bazı durumlarda nedeni bilinmese de aşırı büyümesi sonucunda kanama ve ağrı eşliğinde miyomların patlaması ile karşı karşıya kalınır. Doktor müdahalesinin şart olduğu bir durum olmasından dolayı mutlaka en yakın sağlık birimine girilmelidir.