Site icon Op. Dr. Abdullah Göymen

Miyom Ameliyatında Rahim Alınır Mı?

miyom ameliyati riskli midir

Miyom, rahim yumrusu anlamına gelir. Rahimde meydana gelir ve bir çeşit iyi huylu kanser hücrelerine benzer. Kadınların büyük bir çoğunluğunda miyomlar bulunur. Ancak bu miyomlar küçük olduğu için hissedilmediğinden dolayı farkına varılmazlar. Bazı kadınlarda ise miyomların büyüklüğü fazladır ve ağrı meydana getirir. Bu gibi durumlar mutlaka uzman bir doktor tarafından tedavi edilmelidir. Tedavi edilmemesi durumunda miyomlar sayıca artmaya ve büyümeye başlayarak ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir.

Miyom Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Anestezi uygulanarak yapılan cerrahi bir işlemdir. Mutlaka uzman doktorlar tarafından ameliyat ortamında yapılması gerekir. Halk dilinde açık veya kapalı ameliyat türü olarak bilinen iki farklı yöntemle de yapılabilir. Bu yöntemleri miyomların büyüklüğüne göre değişir. Doktor tarafından uygun görülen şekilde yapılır. Ameliyat süresine bağlı olarak hasta 1-2 saat içerisinde kendine gelebilir. Ancak açık ameliyat uygulandıysa iyileşme süresi 1-2 gün sürecektir.

Rahim Alınır Mı?

Miyom ameliyatında rahim alınmaz. Rahim dokusu katlı olduğu için miyom çıkarıldıktan sonra dikme işlemi uygulanır. Bu durum rahime kalıcı bir zarar vermez. Belirli bir süre sonrasında cinsel ilişkiye girilebilir veya çocuk sahibi olunabilir. Ancak belirlenen sürelere dikkat edilmesi gerekmektedir. Aksi durumda enfeksiyon kapması veya daha farklı durumlardan dolayı rahim kalıcı olarak zarar görebilir.

Belirtiler Nelerdir?

Miyomların birçok farklı belirtisi bulunur. Bu belirtiler bir kadın tarafından kolaylıkla fark edilebilir. Miyomun bazı belirtileri şunlardır;

Miyom Ameliyatı Riski Midir?

Her cerrahi müdahalede risk olabilir. Ancak miyom ameliyatından ölüm riski yok denecek kadar azdır. Kısa sürede yapılan kolay bir işlemdir. Ameliyattan ziyade miyomlara zamanında müdahale edilmemesi ciddi riskler meydana getirir.

Büyüyen miyomlar diğer organlara baskı yaparak zarar verebilir. Başka organlara zarar vermemesi için en fazla 8 cm veya 10 cm olan miyomların alınması gerekmektedir.

Ne Kadar Sürede İyileşir?

Yapılan operasyonun çeşidine göre farklılık gösterir. Kapalı miyom ameliyatı olan kişiler yaklaşık 1-2 saat içerisinde iyileşebilir. Ancak açık miyom ameliyatı olan kişilerde bu süre 1-2 günü bulmaktadır. Operasyon bitiminde doktor onayı ile birlikte yaklaşık 15 gün sonra cinsel ilişki yaşanabilir. Ancak bu süre sonrasında yaşanan cinsel ilişkilerde kanama veya ağrı söz konusu ise mutlaka tekrar doktora danışılması gerekmektedir.