Site icon Op. Dr. Abdullah Göymen

Histeroskopi Sonrası Gebelik Ne Zaman Olur?

histeroskopi sonrasi gebelir nasil olur

Histeroskopi birçok hastalığın tanı ile tedavisi için kullanılmasıyla rahim içi ve fallop tüplerin rahme doğru açılan kısmının optik bir cihaz vasıtasıyla incelenmesi işlemine denilmektedir. Tanı koymak amacıyla yapılan histeroskopi daha çok sınırlı uyuşturma yöntemiyle veya anestezine ihtiyaç duymadan uygulanırken tedavi nedeniyle yapılan cerrahi histeroskopi genelde anestezi alınarak yapılmaktadır. Endoskopik bir cerrahi tür olan histeroskopi, rahmin içerisinde yer alan çeşitli birçok problemin tanı ve tedavi edilmesinde kullanılmaktadır.

Hastalığın tanısını koymak için uygulanan işlem tanısal histeroskopi olurken, tedavi nedeniyle yapılan işleme ise operatif histeroskopi denilmektedir. Bu işlem ile rahim içindeki boşluğun hamilelik için uygunluğuna bakılmakta olup operatif histeroskopi ile tedavi sonrası hamile kalmak için doğal yollar veya tüp bebek yöntemleri kullanılmaktadır.

Genel olarak histeroskopi işlemi sonrası doktor tarafından bir hafta gibi cinsel perhiz önerilir. Böylece travmatize olmuş dokuların iyileşmesi sağlanır. Hamile kalma süreci ise genel olarak histeroskopi ile yapılan cerrahi işlem sonrası 30 gün içerisinde kişi hamile kalmakta olup işlemin yapılan bölgesi ve boyutuna göre de bu süre değişebilmektedir.

Histeroskopi Nasıl Yapılır?

Rahim için duvarının ince olduğu dönem yani adet bitiminden hemen sonra yapılmaktadır. Bu sayede rahim içindeki anomaliler daha iyi ve ayrıntılı olarak görüntülenebilmektedir. Tanı koymak için yapılan histeroskopi de rahim ağzı genişletilme gibi bir durum olmadığından yaklaşık olarak 3 veya 5 milimetrelik kalınlığa sahip histeroskop, vajina içerisinden rahime sokulur. Daha iyi bir görüntü almak için rahim içinin karbondioksit gazı ile ya da özel sıvıyla şişirilmesi sağlanır.

Bu işlemlerden sonra monitöre gelen görüntülerle problem olan yer tespit edilerek hastalığın bir tanısı koyulmaktadır. Cerrahi bir tedavi için yapılan operatif histeroskopi işlemi, jinekolog muayene de olur gibi, genel anestezi alınarak yapılmaktadır. Histeroskop rahmin içine girer ve bu sayede elde edilen görüntülerle, histeroskop ucundaki kesici-yakıcı olan cihazlar ile rahim içindeki problemler giderilmektedir. Hasta genel olarak ise yapılan işlemde bir-iki saat sonra ya da bir gün sonrasında taburcu edilmektedir.

Histeroskopi Ne Kadar Sürer?

Tanı koymak için yapılan histeroskopi en fazla 3-4 dakika sürerken, cerrahi tedavi olan operatif histeroskopi 20 dakika kadar sürmektedir.

Histeroskopi Sonrası Ağrı ve Kanama Olur Mu?

Genel olarak yapılan hastalara bakıldığında ağrı çok azdır ya da hiç yoktur. Kanama ise damlama şeklinde olup kısa sürmektedir.

Histeroskopi Sonrası İyileşme Süreci Ne Kadar Sürer?

Bu süreç için verilen süre hastaya bağlı olmak ile birlikte genel olarak doku hasarı beraberliğinde 3 saat içerisinde gerçekleşmeye başlamak ile birlikte 12 saat içinde de pıhtılaşma meydana gelir. Doku hasarı iyileşmeye başlamasıyla 3 ile 5 günden sonra iyileşmeye başlanır. Son olarak 3 ya da 4. Haftada tamamen iyileşme görülmektedir.

Histeroskopi Nerelerde Kullanılır?

Rahim içi yer alan yapışıklar da, lezyon, miyom ve poliplerde, anormal olarak veya eski olduğundan daha fazla olan adet kanamalarında, sürekli olarak tekrarlayan düşüklerin tanı ile tedavisinde ya da rahim içerisine kaçan spiralin çıkarılması, doğum kontrol yönteminde biri olan tüplerin bağlanması için de bu işlem kullanılmaktadır.