Site icon Op. Dr. Abdullah Göymen

Gaziantep Kadın Doğum Uzmanı

Kadın hastalıklarının teşhis edilmesi ve tedavi süreci ile ilgili çalışan doktorlar, kadın doğum uzmanı olarak hizmet verir. Kadın hastalıkları ve kadın doğum süreciyle ilgili tüm durumlarla ilgili ihtisas sahibi olan kadın doğum uzmanları, hastasının tıbbi öyküsüne bakarak gerekli bilgileri toplar ve en uygun, en iyi tedavi tekniklerini uygulayarak tedaviyi yönetir. Kadın doğum uzmanı, gebelik öncesi, esnası ve sonrasında gerekli tedavileri ve bakımları yapar. Gaziantep Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Abdullah Göymen iletişim bilgileri için tıklayın.

Kadın doğum uzmanı hangi hastalıklara bakar?

Kadın doğum uzmanları, özel bir tıp eğitimi aldıktan sonra, kadın hastalıkları ile ilgili ciddi bir deneyim elde eder. Kadın doğum uzmanlarının aldığı eğitimler arasında kısırlık-infertilite, tüp bebek, sezaryen ve normal doğum, laparoskopi, menopoz, kürtaj, kadın hastalıkları ve kadın hastalıkları ile ilgili kanserler yer alır. Bu alanlarda uzman olan kadın doğum doktorları, belli bir alana odaklanarak o hastalığın tedavisi ile ilgili çalışmalar da yürütür.

Jinekolog nedir?

Jinekoloji, kadın hastalıkları ve kadın sağlığının incelendiği bilim dalıdır. Onkolojinin de dahil olduğu jinekolojide, kadınların daha çok genital bölgesi ile ilgili rahatsızlıklarını içeren hastalıkların tedavisi ile ilgilenen doktorlara jinekolog denir. Jinekologlar, kadın hastalıkları uzmanı ya da kadın doğum uzmanı olarak da bilinir. Jinekoloji alanında çalışan doktorlar, rahim, yumurtalık ve dış genital sistemle ilgilenmektedir.

Gaziantep jinekolog Op. Dr. Abdullah Göymen’e iletişim sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Kadın doğum uzmanı gebelik sürecinde hangi testleri yapar?

Sağlıklı bir gebelik süreci için, yapılması gereken birçok önemli test bulunuyor. Gebelikte ilk uygulanması gereken test, beta hCG olarak adlandırılan kanda gebelik testidir. Bunun sonrasında kadın doğum uzmanları, ikili tarama testi yaparak, down sendromu gibi kromozom bozukluklarını gösteren risk testini yapar. 16 ile 26. haftalar arasında, üçlü ve dörtlü tarama testleri yapılır ve kromozom anomalileri incelenir. 20. haftadan sonra ise ultrasonografi yapılır. Gebeliğin son döneminde, bebeğin kalp atışlarını takip etmek adına NST testi yapılır.

Gebelik sürecinde jinekolog kontrolü önemli mi?

Gebelik döneminde, kadın doğum uzmanı ya da jinekolog, yani kadın doğum uzmanının kontrolleri ve yaptığı testler son derece önemlidir. Tarama testlerinin yanı sıra, yapılan diğer rutin jinekoloji testleri bebeğinizin sağlığı ile ilgili birçok bilgiyi verir. Bunun dışında, sağlıklı ve sorunsuz bir doğum gerçekleştirmeniz için, tercih edilecek doğum yöntemlerini ve olası riskleri de, jinekolog kontrollerinde öğreneceksiniz.

Kadın Doğum Doktoru Seçimi Neden Önemlidir?

Kadın doğum doktoru seçimi hamile kadınların en önemli problemidir. Kadın doğum doktorunuz en kıymetliniz olacak bebeğinizin gelişiminde, büyümesinde ve doğum sürecinin planlanmasında çok büyük rol oynar.

Kadın Doğum Doktoru Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bu önemli süreçte her sorunuza yanıt bulabileceğiniz bir doktor bulabilmek son derece önemli bir konudur.

Bu konuda dikkat edilmesi gerekenler;

Hamileliğin rahat ve pozitif geçmesi için kadın doğum doktoru çok önemlidir.

Çevre Faktörü

Doktorunuzun kim olacağına dair karar alırken ilk önce etrafınızdaki akraba ve arkadaşlarınızın tavsiyelerini dikkate alabilirsiniz. Ama kişisel farklılıklar olabileceğinden dolayı, başka birinin iyi anlaşabildiği doktor size uygun olmayabilir.