Erken Menopoz

Erken Menopozun Nedenleri Nelerdir?

Kadınlar genellikle 50 yaşlarına geldiklerine adet dönemleri tamamen biter. 50 yaşında adetten kesilen kadınlar menopoz dönemine girerler. Ancak 40 yaşından önce adet kesilmesi yaşayan kadınlarda ise erken menopoz dönemi gerçekleşir. Çünkü genel olarak 50 yaşına gelindiğinde menopoz döneminin başlaması normal karşılanır. Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Abdullah Göymen’den randevu almak için iletişim sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Özellikle de 40 yaşından önce adet kesilmesi yaşamak hiç normal değildir. Bu tür bir durumla karşı karşıya kaldığınız zaman firmamıza başvurabilirsiniz. Erken menopoz, hastalık belirtisi ya da başka hastalığı tetikleyici bir etki yaratabilir.

erken menopoz tedavisi var mi

Bu dönem hakkında sizlere gerekli olan bilgileri detaylı bir şekilde anlatıyoruz. Genetik faktörler, otoimmun hastalıklar, kanser tedavileri, kromozom bozuklukları, yaşam tarzı, stres ve beslenme gibi durumlar erken menopozun nedenleri arasındadır.

Erken Menopoz Belirtileri Nelerdir?

Erken menopoz dönemi yaşanması, olumsuz sonuçları da beraberinde getirebilir. Bu bakımdan kadınların erken menopoz dönemi belirtilerini çok iyi bilmeleri gerekir. Erken menopoz belirtileri şunlardır:

• 6 ay kadar adet görmemek
  • Aralıklarla ateş basmaları
  • Öfkeye hakim olamama
  • Sinirlilik
  • Çarpıntı
  • Terleme

Bunun gibi belirtiler, erken menopozun habercisi olabilirler. Ancak bu belirtiler, kişiden kişiye göre farklılık gösterebilir. Erken menopoz belirtileri hakkından firmamızın desteğini alabilirsiniz. Ayrıca bu belirtiler arasından özellikle de 6 ay kadar adet görmeme durumunu yaşıyorsanız, mutlaka kadın doğum hizmetimizden yararlanmalısınız. Konu hakkında daha fazla bilgi almak için bize buradan erişim sağlayabilirsiniz.

erken menopoz belirtileri nelerdir

Menopoz Tedavisi Nasıl Yapılır?

Her hastalıkta olduğu gibi menopoz döneminde de erken teşhis oldukça önemlidir. Kadınların menopoz dönemi belirtilerini çok iyi bilmeleri gerekir. Menopoz tedavisinde genel olarak ilaç yöntemini uygulamaktadır. Gaziantep erken menopoz tedavisi hakkında bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Ancak bu durum kişiden kişiye göre değişiklik gösterdiğinden dolayı, tedavi farklılaşabilir. Menopoz dönemini en kolay şekilde atlatmanız için gerekli ve doğru olan tedaviyi sizlere sağlıyoruz. Bu konuda firmamız, oldukça profesyonel bir hizmeti sizlere sunmaktadır.

Türkiye’deki Ortalama Menopoza Girme Yaşı Nedir?

Ülkemizde ortalama menopoza girme yaşı 46 olarak tespit edilmiştir. Bu nedenle 46 yaşından önce menopoz dönemi belirtileri yaşıyorsanız, kliniğimizde tedavi olabilirsiniz. Gaziantep kadın doğum uzmanı Op. Dr. Abdullah Göymen’den tedavi süreçleri hakkında bilgi almak için iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.

Erken Menopoz Tedavisi

Erken menopoz, kadınlar için geçerli olan “Regl” adı verilen kanama dönemlerinin sona ermesidir. Bu dönemler ise kadınlar için belirli bir yaş aralığında gerçekleşir. Kadınlar, 48 ve 49 yaş aralığında menopoza girmesi normaldir. Fakat bazı kadınlar genetikleri ve vücutlarındaki olan sorunlardan dolayı erken menopoz dönemine girebilmektedir. Erken menopoz tedavisi ile bu menopoz süresi ileri bir zamana ilerletilebiliyor.

Erken Menopozun Engellenmesi

Erken menopozun engellenmesi ve erken menopozun tedavi edilebilmesi oldukça mümkün bir olanaktır. Kadınlarda göğüs kanserine dair herhangi bir risk yok ise bu tedavinin oluşturulması mümkündür. Erken menopoz tedavisinin temel bir dayanağı vardır. Bu dayanak ise hormon replasman tedavisi (HRT) yapılmasıdır. Bu tedavi sayesinde en azından ortalama yaşlar olan doğal menopoz yaşına kadar yaygın olarak kabul edilmesi tıpta oldukça mümkündür. Bu kadınlar, özellikle kardiyovasküler türlü olan hastalıklardan dolayı kaynaklanan ve normalden daha da erken bir ölüm riskinde artışa sahiptir.

20 Yaşında Menopoz Olur Mu?

Menopoz daha önce yıllarda 30 ve 35 yaşların kadar inmişti. Fakat artık menopoz yaşı git gide daha genç yaşlara inmeye başlamıştır. Hatta bu yaş sınırı 20 yaşa kadar bile düşebiliyor. Yani 20 yaşındaki genç bir kız menopoz girebiliyor. Ama mutlaka öncesinde belirtileri mevcuttur.

Belirtileri şunlardır.; sıcak basma, adet düzensizliği, uyku sorunları, depresyon, ciltte kuruluk, duygu değişimi, saç dökülmesi, eklem ve kas ağrısı, kemik erimesi gibi belirtilerdir. Erken fark edildiği zaman tedavileri mevcut olabiliyor.

Erken Menopoza Girme Nedenleri

• Genetik
  • Yumurtalıklara zarar veren ilaç kullanmak
  • Çevresel faktörler
  • Bağışıklık sistemi hastalıkları
  • Enfeksiyonlar
  • Zararlı madde kullanımı
  • Radyasyon veya kemoterapi tedavisi
  • Tiroit hastalıkları
  • Yoğun stres
  • Çikolata kisti
  • Hormon bozukluğu
  • Yumurtalıklara zarar verecek ameliyatlar

30 Yaşında Menopoz Olur Mu?

Menopoz, kadının doğurganlık süresinin bitmesi demektir. Bu süre her kadında farklıdır. Kadının doğurganlık süresi vücuttan salınan hormonlar ile devam eder. Kadınlık hormonları yumurtlamayı sağladığı gibi gebeliğin devamını da sağlar. Kadının vücudundan her ay bir yumurta atılır. Döllenme olmazsa gebeliğe hazırlanan rahim duvarı dökülür ve adet kanaması başlar. Menopoz sürecinde yumurtlama olmadığı için adet görmede olmaz.

Kaç Yaşında Menopoza Girilir?

Menopoz yaşını birçok faktör etkiler;

• Genetik yapı,
  • Yaşam şekli,
  • Annenin menopoz yaşı,

Kullandığı ilaçlar menopoz yaşına etki eder. Örnek verecek olursak annesi 30 yaşında menopoza giren bir kadının erken menopoza girmesi kaçınılmazdır. Ülkemizde ortalama menopoz yaşı 45-50 arasıdır.