Site icon Op. Dr. Abdullah Göymen

Dondurulan Yumurta Kaç Yıl Saklanabilir?

yumurta neden dondurulur

Yumurta dondurma işleminde tüp bebek tedavisi ile aynı şekilde hormon tedavisi uygulanarak yapılan bir uygulamadır. Tedavi, hastanın adet döneminden başlayarak hormon enjeksiyonları ve elde edilen oosit sayısının arttırılması ile başlar. Hormon akupunkturunun süreci ve takibi tüp bebek tedavisi ile aynıdır. Yumurta dondurma işleminde anestezi altında vajinadan yumurta toplanır. Toplanan yumurtalar çok soğuk tanklarda uzun yıllar korunabilir.

Yumurta Dondurma İşlemi Nedir?

Yumurta ve embriyo dondurma uygulamaları, günümüzde tüp bebek tedavisi uygulamalarında sıklıkla duyduğumuz bir işlemdir. Dünyada birçok gebelik donmuş ve çözülmüş yumurtalardan elde edilmektedir. Embriyo ve sperm dondurulduktan sonra yumurta dondurma araştırmaları güçlendirilmiştir. Yumurtayı donma noktasının altına soğuturken canlılığını ve fizyolojik özelliklerini korumayı amaçlar.

Yumurta Dondurma İşlemi Nasıl Yapılır?

Yumurta dondurma; bir kadının yumurtalıklarından elde edilen yumurta hücrelerinin (oositlerin) ileride üremek üzere dondurulması işlemidir.

Yumurta dondurma işlemi, tüp bebek tedavisinde adını duyuran bir işlemdir. Tüp bebek tedavisi için yumurta toplama ve dondurma işlemi değişebilir.

Dondurulan Yumurtaların Saklanma Süresi

Günümüzde ülkemiz için en fazla 5 yıl süreyle yumurtalar dondurulmuş bir şekilde saklanabilir. Bunun dışında dünya genelinde 10 yıl beklemiş embriyolardan gebelik elde edilmiştir. Türkiye’de yumurta dondurma işlemi yaptırmak isteyenler bu sürenin 5 yıl ile sınırlı olduğunu bilmeliler. Daha fazlası da mümkündür fakat ülkemizin yasaları gereği 5 yıldan fazla süreyle dondurma işlemini bekletmek yasaktır.

Yumurta Dondurma İşlemi Neden Yapılır?

Hamile kalmayı zorlaştıran rahim yaşlanması değil, yumurtaların yaşlanmasıdır. 30 yaşında bir kadın yumurta dondurma işlemi yaptığında 40 yaşındayken bile halen yumurtaları genç kalır. yani rahmin yaşlanması döllenmenin gerçekleşmesini engellemez. Yumurtanın döllenebilmesi için genç kalması gerekir.

Yaşlanmayla beraber yaklaşık 35 yaşından sonra rahimdeki yumurtaların sayısı ve kalitesi oldukça düşecek, 40 yaşından sonra ise bu olay daha çok hızlanacaktır. Yumurtalık rezervi azalmış bir kadının doğal yoldan hamile kalma veya tedavi görme şansı da azalacağı gibi, hamile olsa dahi düşük yapma riski de artacaktır.

Kaç Yumurta Dondurulabilir?

Bir yumurta toplama uygulamasında 6-10 yumurta toplanabiliyor. Toplanan yumurtalardan yaklaşık 3-5 tanesi transfer edilebilir embriyo haline gelecektir. Bu açıdan düşünülürse, 10 yumurta alınan bir kadın sadece 3-4 sağlıklı embriyoya sahip olabilir. Embriyolar arasında imha olanlar olacağı için 6 ve üzeri embriyo dondurulabilir.